سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه:

تالاب میانگران ایذه در آتش می‌سوزد

امیری با اشاره به وقوع آتش سوزی در چند نقطه از مراتع خشک تالاب میانگران ایذه گفت: نیرو‌های محیط زیست و آتش نشانی در منطقه حضور دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: عصر امروز آتش به جان اراضی خشک تالاب میانگران افتاد و پس از ساعتی بطور کامل مهار شد، ولی ساعتی بعد آتش‌سوزی مجدد در نقطه‌ای دیگر به وقوع پیوست و نیرو‌ها بلافاصله برای کنترل آن به منطقه اعزام شدند.

او افزود: هم‌اکنون گروه‌هایی از نیرو‌های محیط زیست و آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش هستند و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این آتش‌سوزی‌ها مهار شود.

امیری با اشاره به آتش‌سوزی هفته گذشته در تالاب میانگران بیان داشت: در این حادثه حدود ۴ هکتار از اراضی تالاب در آتش سوخت و خاکستر شد.

تالاب میانگران که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید، یکی از تالاب‌های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در شهر باستانی ایذه قرار دارد و با مساحتی متغیر، اما در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است و از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان و سنقر را نام برد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.