سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش چشمگیر سرقت پسته در رفسنجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با اشاره به فصل برداشت پسته گفت: پرونده‌های مرتبط با سرقت پسته در رفسنجان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام مهدی پورمحمدی ، رییس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری رفسنجان فعال شده است و دستگاه قضایی آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولیدکنندگان حمایت‌های حقوقی و قضایی کند.

او  افزود: ریاست قوه قضائیه به صورت جهادی و دلسوزانه پا به میدان عمل گذاشته است و در سال جهش تولید با حمایت از تولیدکنندگان از بسته شدن کارخانجات و واحد‌های تولیدی پیشگیری می کند.

رییس دادگستری شهرستان رفسنجان، موضوع پیشگیری از وقوع جرم را یک مسئله بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: دادگستری شهرستان رفسنجان به موضوع ترک فعل‌ها در ادارات دولتی و مراکز خصوصی ورود کرده است و با جدیت با متخلفان برخورد قضایی خواهد کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی، چابک سازی و کاهش ورودی پرونده ها، کاهش اطاله دادرسی و بهداشت قضایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با داشتن یک قوه قضائیه به روز و پرتوان می‌توان طعم شیرین عدالت و امنیت را به مردم هدیه داد.

او گفت: رسالت اصلی قوه قضائیه بایستی رسیدگی به پرونده‌های مهم و مسائل اصلی باشد، اما متاسفانه گاهی دیده می‌شود بخشی از وقت قضات به رسیدگی به پرونده‌های غیر مهم اختصاص می‌یابد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان هم گفت: خوشبختانه با اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته که به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اجرا شده است سرقت پسته در رفسنجان کاهش چشمگیری داشته است.

ایمان شهسواری افزود: پرونده‌های مرتبط با سرقت پسته در رفسنجان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد ضمن اینکه همین تعداد پرونده نیز مربوط به سرقت‌های خرد پسته است.

او با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه موجب شده تا سرقت احشام نیز در رفسنجان به حداقل برسد، تصریح کرد: اغلب روستا‌های هدف تحت پایش تصویری قرار گرفته اند و بسیاری از معابر و شریان‌های اصلی شهر رفسنجان و روستا‌های اطراف به دوربین‌های مداربسته مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.