سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد حوادث در کاشمر به دلیل ناآگاهی شهروندان از مسائل ایمنی است

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر گفت: ۹۰ درصد از حوادث در کاشمر به دلیل نا آگاهی شهروندان از مسائل ایمنی است که نسبت به ایمنی کم‌دقتی کرده و باعث بروز حوادث می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امیرنژاد رحیم رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر کاشمر وجود چاه‌های مختلف و قنات‌ها در داخل و اطراف شهر است که حوادث مختلفی را طی این سال‌ها به دلیل وجود همین پدیده‌ها شاهد بوده‌ایم و در بعضی از شهر‌ها ماموران آتش‌نشانی جان خود را در هنگام امدادرسانی به حادثه دیدگان، از دست داده‌اند.

افزایش۳۰ درصدی تعداد عملیات‎

او افزود: تعداد عملیات دایره آتش‌نشانی شهرداری کاشمر در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر ادامه داد: به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی لحاظ می‌شود؛ شهر کاشمر استاندارد‌ها را دارد و دارای دو ایستگاه است، ولی با توجه به این‌که شهر گسترده و پراکنده شده و محیط پیرامونی داریم و روستا‌های اطراف را هم پوشش می‌دهیم، پتانسیل ساخت یک ایستگاه دیگر را داریم.

امیرنژاد رحیم بیان کرد:حوادث گزارش شده به آتش نشانی بیشتر فصلی است؛ به گونه‌ای که زمان برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، در اراضی کشاورزی حوادث بسیاری داریم و در زمستان هم با توجه به اینکه وسایل گرمایشی با گاز شهری است به دلیل بی احتیاطی بعضی از شهروندان شاهد حوادث تلخی هستیم.

او تصریح کرد: از شهروندان خواسته می‌شود با توجه به شروع فصل سرما و پیش رو بودن زمستان نسبت به استفاده از بست، شیلنگ و لوله استاندارد در بخاری‌ها، استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی استاندارد و ایجاد تهویه‌های درست و ایمن که باعث کاهش بروز حوادث می‌شود، دقت کافی داشته باشند.

انتهای پیام//م. د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.