سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران استان مرکزی گزارش می دهد؛

زندگی خوش زوج شازندی در کنار ۹ فرزند

زوج شازندی در کنار ۹ فرزند زندگی خوش و پر امیدی را سپری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عشق و امید به زندگی ثمره زندگی مشترک زوج خوشبخت شازندی است که در روستای قلعه آقا حمید شهر آستانه استان مرکزی زندگی می‌کنند.

حاجی بابا و خاله منیر ۶۰ سال پیش در شرایط دشوار معیشتی زندگی خود را آغاز کردند و با قناعت ۹ بچه به جمع خانواده اضافه کردند و روز‌های زندگی را با تولد فرزندشان پر رونق کردند.

حاجی بابا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سازگاری، قناعت و گذشت را از اصلی‌ترین ویژگی‌های زندگی مشترکش با خاله منیر دانست و گفت: با همراهی خاله منیر روز‌های دشوار زندگی را پشت سر گذاشه و هم اکنون روز‌های خوب زندگی را درکنار هم به سر می‌کنیم.

حاجی بابای ۸۱ ساله و خاله منیر ۷۲ ساله حالا علاوه بر ۹ فرزند ۲۷ نوه و ۶ نتیجه دارند که با وجود اینکه در شهر زندگی می‌کنند در روزگار سالمندیشان آن‌ها را تنها نمی‌گذارند.

ثمره دسترنج این زوج خوشبخت شازندی یک باغ ۴ هکتاری گردو است که حاجی بابا و خاله منیر تک تک درختانش را با دستان خود غرص کرده اند و یک مزرعه است که با کمک فرزندان به استخر پروش ماهیان سردابی مجهز شده است.

با این شیوه هم حاجی بابا و خاله منیر در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیاز به گرفتن کارگر ندارند و هم فرزندان و نوادگان از محصولات باغ و مزرعه برخوردار می‌شوند و بخش زیادی از مایحتاج خوراکیشان از این راه تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید:


خاله منیر  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: حالا که فصل برداشت محصولات کشاورزی است نیاز به گرفتن کارگر ندارند و فرزندان و نوادگان از علاوه بر زندگی شهری به کمک شان آمده و کار‌های مزرعه را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه تا کنون ۱۰ تن گردو از این مزرعه برداشت شده است افزود: فرزندان و نوادگان با برداشت سایر محصولات کشاورزی نظیر گوجه، انگور و خیار مشغول فرآوری هستند.

تولید رب گوجه، شیره انگور و خیارشور کاری حاصل همکاری و دسترنج خانواده بزرگ حاجی بابا است.

حاجی بابا و خاله منیر به کمک فرزندان در گوشه دیگر با بهره گیری از آب کشاورزی مزرعه استخر پروش ماهیان سردابی را هم راه اندازی کرده اند و ۱۴ هزار قطعه ماهی قزل آلا رنگین کمان در این استخر پرورش می‌یابد که علاوه بر مصرف فرزندان، هر دو ماه یکبار روانه بازار مصرف می‌شود.

حاجی بابا و خاله منیر علاوه بر کمک غذایی به فرزندان به شکرانه این زندگی خوش بخشی از محصولات را به نیازمندان کمک می‌کنند و این کار را موجب برکت محصولات می‌دانند.

با این روش زندگی هم حاجی بابا و خاله منیر تنها نیستند و نیاز به رفتن به خانه سالمندان ندارند و امید به زندگی و روحیه آن‌ها در کنار فرزندان و نوه‌ها بالا رفته است و احساس خوش بختی می‌کنند و زندگی خوشی دارند.

هم فرزندان و نوادگان که پدر بزرگ و مادر بزرگ را برکت زندگی خود می‌دانند از زندگی دور همی لذت می‌برند و روحیه پرنشاطی پیدا کرده اند و بخشی از مایحتاج زندگیشان را از این مزرعه پر برکت تامین می‌کنند.

با تغییر سبک زندگی و افزایش فرزندآوری می توانیم  هم زندگی خوبی را در کنار فرزندان تجربه کنیم هم آینده کهنسالی خود را تدبیر کنیم  .

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خوش بحالش چه دل خوشی داره