سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار و ۶۶۹ نابینا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان،گفت:۲ هزار و ۶۶۹ نابینا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد یک هزار و هفتصد نفر مستمری بگیر بهزیستی زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا وسیمای استان زنجان دیدار با نمایندگان انجمن نابینایان زنجان گفت: شناخت استعدادها، حرفه آموزی و ایجاد شغل و درآمد، اعتماد به نفس فرد معلول را افزایش داده و افسردگی ناشی از برخی محدودیت‌ها را در آن‌ها کاهش می‌دهد و همچنین آرامش را به آن ها و  خانواده‌هایشان باز می‌گرداند.


رئیس رسانه استانی افزود: نهاد‌های مسئول زمینه‌های لازم را برای تامین حقوق معلولان، فراهم و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد و در این مورد جامعه معلولان باید مطالبه گر باشند.

او افزود: اگر فردی در بخشی از توانایی خود محدودیت دارد باید استعداد‌های او در سایر بخش‌ها کشف و به منصه ظهور برسد، ولی نیازمند توجه ویژه متولیان امر و فرهنگ سازی در این خصوص می‌باشد تا بتوان با اصلاح فرهنگ جامعه ظرفیت‌های بالقوه این قشر از جامعه پرورش یابد.

لطیفی از آمادگی رسانه استانی همین منظورخبر داد و گفت: دیدگاه جامعه در خصوص این قشر از شهروندان باید تغییر کند و صداوسیمای استان در این راستا تاکنون قدم‌های زیادی برداشته و آمادگی کامل دارد با همکاری بهزیستی و استان و انجمن نابینایان کار‌های بیشتری در این زمینه انجام دهد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان  استفاده از ظرفیت‌های شبکه استانی در حوزه‌های خبر، سیما و صدا را در این خصوص راهگشا توصیف کرد و گفت: آماده ایم در برنامه‌های مختلف بالاخص مطالبه، درشهر و خانواده، ضمن بیان و پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به روشندلان، افراد فعال و نخبه این قشر را نیز معرفی کنیم.

محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تشکر از توجه صدا و سیمای استان زنجان به امور معلولان گفت:۲هزار و ۶۶۹ نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد یک هزار و هفتصد نفر مستمری و کمک‌های موردی، مانند هزینه‌های درمان  را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: ورزش همواره به عنوان عاملی برای توانمندسازی معلولین بوده بطوری که هم اکنون ۱۶۰ ورزشکار روشندل در استان زنجان فعالیت می‌کنند که ۳۷ نفر از نابینایان، امسال موفق به کسب مدال شده اند.

محمدی یادآوری کرد: طبق قانون حقوق شهروندی می‌بایست مناسب سازی معابر برای معلولان به ویژه نابینایان انجام شود لیکن این موضوع نیازمند پیگیری رسانه و فرهنگ سازی در بین مردم می‌باشد که قطعا صداوسیما می‌تواند در این موضوع اثرگذار باشد.

او  با اشاره به پویش سراسری تامین نیازمندی‌های نابینایان با عنوان "خط بریل راهی برای پیشرفت نابینایان" از رئیس رسانه استانی خواست با اطلاع رسانی در صدا و سیما، در تحقق این پویش خیرخواهانه،  یاریگر جامعه معلولان باشند.

در ادامه این دیدار، گروهی از روشندلان حاضر در جلسه درخواست‌ها، مطالبات و انتظارات خود را از صداوسیمای استان زنجان مطرح کردند.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.