سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری:

استفاده همگانی از ماسک به کاهش شیوع کرونا کمک می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با استفاده همگانی از ماسک می‌توان به کاهش میزان شیوع و کنترل بیماری کرونا طی روز‌های آتی امیدوار بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بدون شک در صورتی که عده کثیری از افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تصمیم بگیرند زدن ماسک را کنار بگذارند تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا تا دو هفته دیگر به روزانه بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

او افزود: در صورت پیوستن تعداد اندکی از افراد که ماسک نمی‌زنند به اکثریت جامعه که این دستورالعمل بهداشتی را رعایت می‌کنند، شاهد کاهش تعداد متوسط روزانه دو تا چهار فوتی ناشی از کرونا خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا، سیر صعودی بیماران بستری و نهایتا تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه سه درصد مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند و این میزان نسبت به میانگین کشوری و جهانی بسیار کمتر است ادامه داد: با توجه به آمار قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان، ارائه خدمات با کیفیت در کنترل میزان مرگ ناشی از کرونا بسیار موثر بوده است.

رحمانی، از علل عمده افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، به افزایش چشم گیر، تعداد مبتلایان به این بیماری طی هفته‌های اخیر اشاره داشت.

او گفت: اگر چه بخش عمده‌ای از افراد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک را رعایت می‌کنند، ولی همچنان بی توجهی عده اندکی از افراد موجب گسترش ویروس می‌شود.

رحمانی افزود: در حال حاضر در جریان اپیدمی و گسترش بیماری در سطح جامعه هستیم و تقریبا ویروس در همه جا شیوع پیدا کرده است.

او اضافه کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک می‌توان به کاهش میزان شیوع و کنترل بیماری کرونا طی روز‌های آتی امیدوار بود.

رحمانی گفت: بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستانی پذیرای قربانیان بی گناه کرونا هستند که علی رغم رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در مکان‌های تجمعی، به واسطه انتقال ویروس توسط نزدیکانشان که به ظاهر سالم بودند، در بیمارستان‌ها بستری هستند.

او افزود: با فرا رسیدن فصل سرما، با توجه به متغیر بودن دما و افزایش سرماخودگی، مردم باید نسبت به سال‌های گذشته، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، مراقبت‌های بیشتری داشته باشند و با بروز هرگونه علائم سرماخوردگی، اصول قرنطینگی را رعایت نمایند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.