سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی شدید اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس قره‌باغ

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نقض آتش‌بس در قره‌باغ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به نقض آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد.

بورل ضمن ابراز نگرانی از نقض این توافق، ذغدغه خود را از حمله به اهداف غیرنظامی نیز بیان داشته و گفت: «ما گزارش‌های اقدامات نظامی، یعنی حمله به اهدافی غیرنظامی و تلفات در این حملات، را با نگرانی بسیار خوانده و پیگیری می‌کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: «۲۷ کشور عضو اتحادیه خواستار برقراری فوری توافق و آتش‌بس میان دو طرف هستند.»

او همچنین از دو طرف خواست تا بی‌درنگ با نظارت گروه «مینسک» مذاکراتی اساسی داشته باشند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

امروز (یک‌شنبه) ساعت ۲ بامداد به وقت محلی، حمله‌ای موشکی به شهر «گنجه» انجام شد و توافق موقت بشردوستانه‌ای که به تازگی میان ارمنستان و آذربایجان برقرار شده بود را نقض کرد. در این حمله موشکی دست کم نه نفر از جمله ۴ زن کشته و تقریبا ۳۴ نفر مجروح شدند.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، نیز امروز در پیامی ارمنستان را مقصر حوادث اخیر در جنگِ قره‌باغ دانست و گفت کشورش پاسخی مناسب به آن خواهد داد.

او پیش از این در مصاحبه‌ای هشدار داده بود که «ارمنستان باید از قره باغ خارج شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.