سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند جزء ۴۵ شهر آلوده به کرونا در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیرجند جز ۴۵ شهر آلوده به کرونا در سطح کشور قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هفته گذشته خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور را از نظر نرخ بروز در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پیدا کرده است.

او افزود: ۲۰۲ مورد مثبت کرونا فقط در یک هفته در بیمارستان‌های استان برسی شده اند که هفته ماقبل آن این عدد ۱۳۱ مورد بوده است.

 دهقانی با بیان اینکه ۱۲ مورد مرگ جدید هم در استان طی یک هفته به ثبت رسیده است، افزود: هرچند به نسبت میانگین کشور این رقم پایین است، اما جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده گفت: میانگین کشوری در این موضوع ۴۲ درصد و میانگین استان ۴۷ درصد است.


بیشتر بخوانید 


او گفت: ۲۵ درصد از کل مبتلایان کرونا که تاکنون شناسیی شده اند مربوط به ۲۰ روز اول مهر ماه بوده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم با بیان اینکه با نگاه به آینده باید نیازسنجی کنیم گفت: پیشنهاد میکنم از طرف ستاد مقابله با کرونا گروهی به صورت میدانی وارد عمل شوند و مکان‌های پرخطر را شناسایی و علل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در این مکان‌ها احصا کنند.

اسحاقی گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا ماسک‌های ارزان قیمت به دست خانواده‌هایی برسد که توانایی خرید ماسک را ندارند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
دوست عزیز آخه چراخودمونو گول می‌زنیم وقتی مدارس بازشدن وبچه هاکه هیچ درکی از مرگ وبیماری ندارند وتومدرسه ومسیر رفت و آمد باهم مثل قبل مراوده دارند خوب معلومه همه گیرمیشه چون ناقل خاموشند وویروسوجابه جا میکنند واکثرا هیچ علایمی ندارند رفتار مردم عادی که تفاوتی نکرده مثل قبل اکثرا رعایت می کنند هنوز که اولشه خداعاقبتمونو به خیر کنه.