سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«دوبرادران» بازهم جان گرفت/ جزئیات سقوط مرگبار کوهنورد قمی

یکی از کوهنوردان و طبیعت‌گردان قمی بر اثر سقوط از کوه «دوبرادران» جان باخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید شهاب‌الدین میرآقا از کوهنوردان و طبیعت‌گردان قم و از آفرودسواران  صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه اقدام به صعود انفرادی کوه دوبرادران می‌کند که بعد از صعود و در حین مسیر بازگشت بر اثر لغزندگی سنگ‌های زیر پای خود سقوط می‌کند و متأسفانه جان خود را از دست می‌دهد.

این حادثه دلخراش پیش‌تر نیز برای کوهنوردان قمی رخ داده بود و بهمن‌ماه ۹۷ نیز یک بانوی کوهنورد ۲۴ ساله بر اثر سقوط از این کوه، جان سپرد.

کوه «دوبرادران» که به عنوان یکی از آثار فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده، یکی از ارتفاعات استان قم است که در مشرق شهر قم، پشت مسجد جمکران و در نزدیکی کوه خضر قرار دارد.

این کوه در واقع از دو کوه هم شکل و هم ارتفاع که به یکدیگر متصل هستند، تشکیل شده و به همین دلیل به «کوه دو برادران» معروف شده است.

دوبرادران  به‌طور کلی به‌صورت یک کوه صخره‌ای با شیب‌های تند و پرتگاه‌های خطرناک است و تاکنون چندین گردشگر در مسیر صعود این کوه، جان خود را از دست داده اند و همین موضوع سبب شده تا بحث صعود از این کوه به دید یک برنامه فنی کوه‌نوردی که نیازمند تجهیزات است، نگاه شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.