سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات دهی بهزیستی مازندران به ۶۷۰۰ بیمار روانی

حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند، گفت: ۴۱۰ نفر از این بیماران از خدمات مراکز مراقبتی شبانه روزی تحت نظارت سازمان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۷۶ نفر فاقد سرپرست موثر و یا بیماران روانی مجهول الهویه ارجاعی از مقامات قضایی می‌باشند.

او با اشاره به خدمات دهی بهزیستی به ۳۲۰ نفر در مراکز روزانه توانبخشی، افزود: مراکز ارائه خدمات توانبخشی از طریق تیم‌های تخصصی به حدود ۳۰۰ توانخواه در محل زندگی آنان، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

دکتر گوهردهی توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیاز‌های ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی این افراد را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: یکی از گروه‌هایی که به عنوان افراد دارای معلولیت تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، بیماران روانی مزمن می‌باشند.

او بهره مندی از مراقبت‌های حرفه‌ای و امکانات موردنیاز را حق مسلم افراد دارای مشکلات و بیماری‌های روانی دانست و افزود: با عنایت به قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت ساماندهی حداکثری بیماران روانی مزمن، سازمان بهزیستی خدمات مختلف آموزشی، مراقبتی و توانمندسازی به این افراد و خانواده‌های آنان ارائه می‌کند.

او با اشاره به سیاست سازمان مبنی بر کوچک سازی مراکز و ارائه بهینه خدمات مطابق با الگو‌های نوین توانبخشی مراقبتی، گفت: یک خانه حمایتی توانبخشی ویژه بیماران روانی مزمن در حال حاضر در استان با هدف توانمندسازی و فراهم کردن بستر زندگی مستقل و بازگشت توانخواهان به جامعه در حال ارائه خدمات می‌باشد و اولین خانه حمایتی بیماران روان ویژه خانم‌ها در غرب استان نیز در حال تاسیس است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به هفته سلامت روان، افزود: این ایام فرصتی است تا با نگاه مجدد و بهره گیری از سرمایه‌های موجود و هم افزایی بیشتر در قالب برنامه‌های منسجم و کلان همراه با سایر سازمان‌های ذیربط در مسیر اعتلای سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف گام‌های موثرتری برداریم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.