سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هم زمان با دهه پایانی ماه صفر صورت گرفت؛

ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری به هیات‌های مذهبی

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی دستورالعمل های بهداشتی به هیئات مذهبی ابلاغ شده است تا در صورت شرایط آب و هوایی مناسب، اقامه عزا در دهه آخر ماه صفر در محیط باز برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامتی عموم مردم در برگزاری مراسم مذهبی و اقامه عزاداری در دهه آخر ماه صفر دستورالعمل های بهداشتی شبیه به دستورالعمل های دهه اول ماه محرم تنظیم و به هیئات مذهبی ابلاغ شده است، گفت: در صورت سردی هوا و بارندگی اقامه عزا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضا‌های با سقف مرتفع و تعداد اندک برگزار شود.

او افزود: استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی از موضوعات مهم در برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر است.

بیشتر بخوانید

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باتوجه به همه گیری بیماری کرونا، به استانداری‌ها اعلام شده تا از شروع سفر زائران پیاده جلوگیری شود، ادامه داد: به منظور مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هیچ گونه خدمات رفاهی و پذیرایی برای زائران پیاده در نظر گرفته نشده است.

حسنی با اشاره به اینکه برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی ممنوع است، بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی به دلیل ایجاد ازدحام زمینه انتشار بیماری را افزایش می‌دهند از همین رو از مردم خیر و نوع دوست می‌خواهیم تا نذورات خود را به صورت خشک در اختیار مردم محروم جامعه قرار دهند.

او تصریح کرد: افرادی که نذر خود را در قالب غذای پخته در نظر گرفتند باید طبخ غذا را در آشپزخانه‌های مورد تایید معاونت بهداشتی انجام دهند و غذا‌ها به صورت بسته بندی و به دور از ازدحام در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: حجم مسافرانی که به صورت هوایی و از پایانه‌های مسافربری و راه آهن وارد مشهد می‌شوند زیاد نیست از همین رو برای هتل داران نیز بازگشایی هتل‌ها توجیه اقتصادی ندارد و آن‌ها نیز تمایلی به بازگشایی ندارند.

حسنی با اشاره به اینکه افرادی که در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌ها نیز سال‌های گذشته نذورات خود را توزیع می‌کردند امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مجاز به این کار نیستند، اظهار کرد: با هماهنگی نهاد‌های مختلف از توزیع نذورات در حاشیه خیابان‌ها و جاده‌ها جلوگیری می‌شود تا به دلیل دریافت غذای نذری زمینه ازدحام جمعیت فراهم نشود.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.