سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای نمایش‌های خیابانی ویژه آخر صفر در جوار حرم رضوی

اجرای نمایش‌های خیابانی ویژه دهه آخر صفر به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در جوار حرم رضوی آغاز شده است و تا شنبه، ۲۶ مهر هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)، ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نمایش‌های خیابانی ویژه دهه آخر صفر در قالب ویژه‌برنامه "سوگواره خورشید" به همت گروه‌های نمایش یک یا دونفره از مشهد، تهران و کرمانشاه در دو نوبت صبح و بعدازظهر با محور مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر و با رعایت دستور‌های بهداشتی اجرامی شود.

مدت اجرای هر نمایش بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه و مقتل‌خوانی، غزل گمشده، هفتاد و هفت و رضای رضا از عناوین آن است که در خیابان‌های منتهی به بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) از جمله خیابان آیت‌الله واعظ طبسی و هم‌چنین حدفاصل باب‌الجواد (ع) و باب‌الرضا (ع) اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید


زائران و مجاوران می‌توانند با رعایت دستور‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا آن‌ها این نمایش‌ها را تماشا کنند.

اجرای نمایش‌های خیابانی رضوی نخستین‌بار در دهه آخر صفر پارسال در جوار حرم مطهر رضوی انجام و با استقبال پرشور دوستداران فرهنگ و هنر رضوی روبه‌رو شد.

خیابان آیت الله واعظ طبسی منتهی به حرم رضوی با جلوه‌هایی از مسیر پیاده روی زائران اربعین و همچنین بین الحرمین شبیه سازی شده است و موکب‌هایی از سراسر کشور و حتی از عراق در بخش‌های گوناگون به زائران امام رضا (ع) خدمات می‌دهند.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.