سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اختصاص اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس کردستان

قربانی از اختصاص اعتبار هفت میلیارد تومانی در راستای توسعه، تجهیز و بازسازی نیاز‌های ضروری مدارس کردستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به روند توسعه و تعمیر مدارس کردستان به صورت مستمر در طول سال، گفت: امسال در مجموع هفت میلیارد تومان اعتبار برای توسعه، تجهیز و تعمیر نیاز‌های ضروری در مدارس استان کردستان اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته این میزان اعتبار در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان قرار گرفته و بحث هزینه آن از شهریور ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن اشاره به وضعیت سرویس بهداشتی در مدارس این استان، گفت: ساماندهی هرچه سریع‌تر سرویس‌های بهداشتی در مدارس شهری و روستایی یکی از نیاز‌های لازم و ضروری است و به همین دلیل توجه به این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به نیاز جدی آموزش و پرورش استان کردستان به اعتبارات توسعه، تجهیز و تعمیر مدارس در استان، بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان استانی نسبت به این مهم توجهی جدی داشته باشند و اداره کل آموزش و پرورش را در راستای انجام رسالت‌های خود کمک کنند.

قربانی تلاش در راستای تأمین نیاز‌های مدارس کردستان را ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی در استان، نیاز است که به صورت جدی نیازمندی‌های مدارس کردستان مورد توجه قرار گیرد و ما در این بخش از هیچ تلاشی در راستای رسیدگی به این مسائل پرهیز نخواهیم کرد.

او به موضوع پیگیری انسداد مبادی بی سوادی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش در راستای انسداد مبادی بی سوادی یکی از برنامه‌های دارای اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: فرهنگ سازی و ایجاد مشوق‌های لازم دو موضوع مهم برای انسداد مبادی بی سوادی در استان کردستان است و در این راستا آموزش و پرورش استان از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کرده است.

او با اشاره به اهمیت مشارکت سایر ادارات و سازمان‌های دولتی برای کسب موفقیت در این طرح، عنوان کرد: شناسایی، جذب و آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری سایر ادارات و سازمان‌های دولتی و حتی بخش‌های خصوصی است.

قربانی جلب مشارکت و همراهی مردم به ویژه در مناطق روستایی را ضروری عنوان کرد و افزود: باید در یک برنامه و کار مشترک در این بخش بتوانیم وضعیت استان را بهبود ببخشیم که البته ما در اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با اعزام معلم به روستا‌های با تعداد دانش‌آموز کم، گام‌های اساسی برداشته‌ایم، ولی این مهم کافی نیست و باید فعالیت‌ها و اقدامات این بخش را چند برابر کرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.