سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته ملی کودک؛

آستان قدس رضوی۹۰۰ عنوان کتاب کودک را منتشر کرد

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: انتشارات به نشر، از سال ۱۳۷۷ تاکنون ۹۰۰ عنوان کتاب فقط ویژه رده سنی کودک را منتشر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: در مدت بیش از ۲۰ سال در مجموع در دو حوزه کودک و نوجوان بالغ بر ۱۰۶۷ عنوان کتاب با تیراژی بالغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه تنها در چاپ اول منتشر شده است.

او با بیان اینکه این آمار با لحاظ تجدید چاپ‌های صورت گرفته به بیش از ۲۵۰۰ عنوان با تیراژی بالای ۸ میلیون نسخه می‌رسد، افزود: آثار همچون قصه ما مثل شد از محمد میرکیانی، اعترافات غلامان ازحمید رضا شاه آبادی، ماه غریب من از مجید ملامحمدی، کبوتر‌ها و آهو‌ها از سید احمد میرزاده و قصه‌های شیرین از زندگی معصومین (ع) از مسلم ناصری جزو پرتیراژترین آثار حوزه کودک و نوجوان این انتشارات هستند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه گروه کودک و نوجوان این انتشارات با بیش از ۲۰۰ مولف و ۱۹۰ تصویرگر همکاری داشته و دارد، ادامه داد: نویسندگان شاخصی همچون مصطفی خرامان، ابراهیم حسن بیگی، حمید رضا شاه آبادی، خسروباباخانی، عزت الله الوندی، علی محمد مودب، غلامرضا حیدری ابهری، فریباکلهر، کلر ژوبرت، محمد حسین صلواتیان، محمود پوروهاب، محمود حکیمی، مرتضی خسرونژاد، مصطفی رحماندوست، ناصر کشاورز، نقی سلیمانی و محمد رضاسرشار در این انتشارات دارای اثر هستند.

بیشتر بخوانید

سعیدی همچنین با اشاره به جوایز پرتعدادی که آثار حوزه کودک و نوجوان این انتشارات در این سال‌ها در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است، بیان کرد: بیش از ۹۰ اثر از کتاب‌های پروانه تاکنون موفق به کسب جایزه شدند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۲ اثر از «به نشر» در سال‌های مختلف به عنوان برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده اند، تصریح  کرد: کتاب‌های قصه ما مثل شد و کوله پشتی ات کجاست موفق به دریافت این نشان ارزشمند شده اند.

مدیرعامل «به نشر» همچنین از تولید و در دست اقدام بودن آثاری مهمی در حوزه کودک یاد کرد و افزود: مجموعه سلام بر گل نجمه به دبیری مجید ملامحمدی، مجموعه هشتمین ستاره به دبیری ناصر نادری، ۳۶۶ روز با پیامبر عزیزمان از نقی سلیمانی و شهرزاد دختر شرقی از محمدرضا سرشار مهم‌ترین این عناوین را شامل می‌شوند.

انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.