سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهدالرضا سیاه پوش و مهیای سوگ خورشید هشتم/ عزاداری‌ها با رعایت دستورالعمل ها انجام می‌شود

مشهد این روز‌ها حال و هوای خاصی دارد و خود را مهیای مراسم عزاداری امام رضا (ع) می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشهدالرضا (ع) این روز‌ها حال و هوای خاصی دارد و خود را مهیای مراسم عزاداری امام رضا (ع) می‌کند. مراسم شهادت امسال امام رضا (ع) با تمام سالیان گذشته تفاوتی اساسی دارد؛ همچنان که امسال اربعینی خاص و تاسوعا و عاشورایی منحصربه فرد را گذراندیم، سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز بسیار ویژه است.

شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه تمام عزاداری‌ها را تغییر داده، زیرا اصل و محور، سلامت مردم و زائران و عزاداران است و تمهیدات لازم برای این مهم مهیا شده است.

بیشتر بخوانید

آستان قدس رضوی حدود هشت ماه است که خود را با این شرایط کاملا تطبیق داده و به گفته بسیاری از کارشناسان امر بهداشت و درمان در رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل ها سرآمد بوده است.

این روز‌ها صحن‌های حرم منور رضوی با رعایت تمامی دستورالعمل ها میزبان زائران و مجاورانی است که در حرم منور رضوی حاضرند و توصیه‌ها و نظارت‌های بهداشتی به ویژه از سوی خدام ارائه می‌شود.

محمدمهدی برادران مدیر عالی حرم منور رضوی گفت: در ایام دهه پایانی صفر ۲ میلیون ماسک میان زائران و مجاوران تقسیم می‌شود تا زائران با فراغ بال به حرم منور رضوی مشرف شوند.

او افزود: تمام برنامه‌های حرم منور رضوی در صحن‌های روباز حرم منور برگزار می شود تا ضریب دستورالعمل های بهداشتی بازهم بیشتر شود.

از سوی دیگر، در ایام محرم و صفر امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور حال و هوای متفاوتی دارد و با ممنوع شدن بسیاری از برنامه‌های هرساله به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فضا برای برخی از ابتکارات و نوآوری‌ها در عزاداری سیدالشهدا (ع) و تعظیم شعائر فراهم شده است.

ویژه برنامه "پلاک هشت" (هر کوچه شهید، یک حسینیه) به مناسبت دهه آخر ماه صفر در بستر محلات اجرا می‌شود.

شورا‌های اجتماعی محلات، ادارات اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه امام رضا (ع)، مرکز رسیدگی به امور مساجد، امور ایثارگران آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از جمله نهاد‌هایی هستند که در برگزاری این برنامه مشارکت دارند.

روضه خوانی درب منازل شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، سرداران شهید و شهدای آستان قدس رضوی ذیل برنامه پلاک هشت در آستانه سال روز وفات امام رضا (ع) اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام// م.ب
منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.