سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: بی‌اعتمادی به ترامپ بیشتر از هر رهبر دیگر در جهان افزایش یافته است

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بی‌اعتمادی به رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان یکی از سران کشور‌های دارای اقتصاد پیشرفته تا ۲۷ درصدافزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد بی اعتمادی به اقتصاد‌های پیشرفته جهان افزایش یافته است. بی اعتمادی به اقتصاد‌های پیشرفته همچون آمریکا، چین، انگلیس، آلمان و استرالیا به بالاترین خد خود رسیده است. این دیدگاه اگرچه نسبت به چین نیز افزایش داشته است، آمریکا نسبت به چین در جایگاه بالاتری قرار گرفت؛ چراکه عمدتا برخی کشور‌ها بر این باور هستند که چین بر خلاف آمریکا به خوبی در مقابله با شیوع ویروس کرونا عمل کرده است.

این نظرسنجی در ۱۴ کشور جهان انجام شد و از پاسخ دهندگان در مورد اینکه دیدگاه آن‌ها نسبت به چین و آمریکا در زمینه مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ چیست، پرسیده شد. بسیاری از آن‌ها از بی اعتمادی خود به چین سخن گفتند، ولی زمانی که سخن از آمریکا به میان آمد، بی اعتمادی به چین رنگ باخت و آمریکا جایگاه نخست بیشترین بی اعتمادی به اقتصاد‌های پیشرفته را گرفت.

در این میان، میزان بی اعتمادی به شی جین پینگ تا ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود. این در حالی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مورد نیز از شی جین پینگ پیشی گرفته و میزان بی اعتمادی به او نسبت به سال گذشته تا ۲۷ درصد افزایش یافته است.

در این میان، ۸۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که هیچ اعتمادی به ترامپ ندارند. این رقم در خصوص شی جین پینگ ۷۸ درصد، در مورد آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ۷۶ درصد، در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۷۳ درصد، در مورد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ۶۲ درصد و در مورد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ۴۸ درصد بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یه کم هم ازچین بگو که ویروس روبجون دنیاانداخت اگه امریکابودالان قیامت میکردین بسه بابا خسته شدیم شرم به همتون
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اشتباه نمیکنید؟
علی
۱۳:۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
آقا رییس جمهور ما بهترینه و بقیه رییس جمهورا همشون بدن
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اِهِم...
خودمون چطور؟!
محسن
۱۳:۰۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
این بار هم عمو ترامپ پیروز میشه، شما خودتون رو خسته نکنید.
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۰۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مخاطب گرامی با تشکر از صبوری شما، لطفا در هنگام ارسال نظرات خود، گزینه ارسال را فقط یک بار فشار دهید و مطمئن باشید نظر شما ارسال و بررسی خواهد شد. بدیهی است ارسال چندباره نظرات موجب تعویق در انتشار آن‌ها می‌شود.
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
لعنت بر ترامپ و سیاست ننگین ضد بشریتش ومرگ بر تمامی ضالمین کل جهان
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
در مورد روحاني چقدر؟
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
بی انصاف نباشیم دیگه،روحانی و ترامپ دارن با هم رقابت میکنن
y
۰۹:۴۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یی نظر سنجی هم برا آقای روحانی بکنید بد نیست