سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: فرایند پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در بازدید از طرح‌های اشتغال روستایی گفت: سهم استان از محل اعتبارات قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با احتساب منابع نهادهای حمایتی یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

او با بیان اینکه این تسهیلات در مناطق روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت قابل پرداخت است، افزود: تاکنون مبلغ سه هزار و ۱۵۰میلیارد ریال برای بیش از سه هزار طرح روستایی در بیش از یک‌هزار روستا و بخش زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه اهلیت دریافت کنندگان تسهیلات از مهمترین اهداف اعطای تسهیلات است، گفت: تسهیلات به صورت مستقیم توسط کمیته نظارت دستگاه های اجرایی ،بانک‌ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به صورت مستمر رصد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: پس از پالایش طرح‌های ثبت‌نام شده در سامانه کارا تعداد نزدیک به پنج هزار طرح به چهار بانک عامل ارسال شد که نزدیک به سه هزار مورد از این طرح‌ها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

رحیمی با تاکید بر اینکه شرط ایجاد اشتغال در این طرح  بیمه تامین اجتماعی و یا صندوق بیمه روستایی است، افزود: با اجرای طرح اشتغال روستایی در استان بیش از سه هزار نفر مشغول به کار شدند.

او با بیان اینکه ۶۵ درصد تسهیلات اعطایی به طرح های جدید است اظهار کرد: مرحله آخر تسهیلات اشتغال روستایی با اولویت طرح های حوزه صنعت و گردشگری پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.