سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف وضعیت زمین مصلی همدان برای استفاده فرهنگی و مذهبی

امام جمعه همدان بر تعیین تکلیف وضعیت زمین مصلی همدان برای استفاده فرهنگی و مذهبی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام حبیب الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان درجلسه بررسی زمین‌های متعلق به مصلی همدان، حوزه علمیه و حسینیه دفتر نماینده، ولی فقیه در استان همدان که عصر امروز با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیر کل راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: زمین‌های سه طرح مصلی، حسینیه و حوزه علمیه دارای مشکلاتی است که باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

او با اشاره به طرح مصلی گفت: ۲۲ هکتار کل اراضی مصلی بوده که مقرر شده ۱۷ هکتار بدون معارض برای واگذاری و کاربری فرهنگی و مذهبی تعیین تکلیف شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه کار باید قانونی پیش رود، یادآور شد: در خصوص تکمیل طرح‌های مصلی، حوزه علمیه و حسینیه سرعت عمل بسیار مهم است و باید در یک بازه زمانی مشخص این موضوع حل و فصل شود.

اوابراز داشت: وسعت زمینطرح مصلی همدان ۱۰ هکتار بوده که پنج هکتار آن فرهنگی و مذهبی، ۳.۵ هکتار فضای سبز و ۱.۵ هکتار به صورت پارکینگ واگذار خواهد شد.


مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه گفت: در پی سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال ۱۳۸۳ دستوراتی لحاظ شد که پیگیری‌های در این زمینه انجام شده و ۱۰ هکتار زمین برای ساخت مصلای شهر همدان اختصاص یافت.

حسینی به اشاره به زمین حسینیه اظهارداشت: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، بخشی از اراضی داخل دانشگاه که متعلق به دولت است شناسایی کرده و سند آن را به نام راه و شهرسازی صادر و سپس به مصلی واگذار می‌کنیم.

این مسئول به زمین حوزه علمیه نیزاشاره و بیان کرد: بخشی از اراضی واقع در حیدره مربوط به حوزه علمیه که دارای معارض نیست و ساخته شده را جدا کرده و واگذاری آن را انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.