سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علم و فناوری رئیس جمهور:

درب مراکز پژوهشی به روی جوانان باز شود

ستاری گفت: مراکز پژوهشی درب خود را به روی جوانان باز کنند و از دانش آن‌ها بهره ببرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان گفت: در زمانی فکر می‌کردم مفهوم توسعه سخت‌افزاری است و استان‌هایی مثل اصفهان قربانی چنین تفکراتی شد.

او افزود: استان اصفهان تا سال ۱۳۹۵ جزء استان‌هایی با بیکاری بالا بود که تمام ظرفیت‌های محیط زیستی آن از بین رفت، اما در سه سال اخیر وضعیت اشتغال این استان به خاطر توسعه اشتغال دانش‌بنیان بهتر شد.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور تصریح‌کرد: در زمانی هم فکر می‌کردیم توسعه نرم‌افزاری است و امروز به آن رسیده‌ایم که توسعه یک مفهوم فرهنگی است و از درون در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

ستاری گفت: در توسعه دانش‌بنیان محور توسعه، نیروی انسانی است و اختلافات داخلی باید کنار برود و همه شما باید بخواهید که این توسعه رخ دهد و هیچ بودجه‌ای نمی‌تواند این مفهوم و اراده را پیاده کند.

او افزود: پول دولت هیچ محصولی در پژوهش ایجاد نکرده و محصول زائده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری گلستان ضعیف است، افزود: زمین و ساختمان‌های بلااستفاده زیادی در استان وجود دارد که می‌توان با بازسازی آن‌ها جوانان زیادی را در استان نگهداشت.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت: باید روش و سبک محیط تحصیلی و دانشگاهی ما تغییر کند و هر قدر که دانشگاه به سمت جامعه حرکت کند و به سمت تولید و فروش تکنولوژی پیش برود موفق‌تر خواهیم شد.

معاون رئیس جمهور گفت: مراکز پژوهشی استان باید درب مراکز خود را باز کرده و اجازه همکاری جوانان را دهند تا محصول تولید شود.

ستاری بیان کرد: در مرکز پژوهشی پنبه این امر شروع شده و باید از ذهن و خلاقیت جوانان بهره گرفت تا اقتصاد متحول شود.


انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.