سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه ۴۰۰ تن زباله در همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: روزانه به طور متوسط ۴۰۰ تن زباله در شهر همدان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کامران گردان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار داشت: روزانه  به طور متوسط ۴۰۰ تن زباله در شهر همدان تولید می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس نتایج مطالعات صورت گرفته، کمپوست نقش مهمی در کاهش بار آلاینده‌ها دارد.

این مسئول اضافه کرد: ارزش زباله در چرخه اقتصادی برخی از کشور‌ها همچنان بالاست به‌گونه‌ای که اندیشه واردات زباله به عنوان ماده خام به طور جدی ذهن کارشناسان اقتصادی و مسئولان کشور‌های پیشرفته را به خود مشغول کرده است.

گردان با بیان اینکه در دوره چهارم شورا خط تولید کمپوست مورد توجه قرار گرفت، اما با پیشرفت ۹۵ درصدی به ثمر نرسید، افزود: در حال حاضر زباله‌های شهری، دفع می‌شوند که هم برای مردم و محیط زیست مضر خواهد بود و هم هزینه‌های آن برای شهرداری مقرون به صرفه نیست.

او با تأکید بر اینکه اجرای طرح یک شب در میان جمع‌آوری، حمل و دفن زباله موجب کاهش هزینه‌های مدیریت‌شهری می‌شود، گفت: این طرح در منطقه ۲ به صورت پایلوت اجرایی شد که خروجی مناسبی دریافت نکردیم؛ در حالی‌که فرهنگ سازی این مهم، قابل اهمیت است.

او از فعال شدن ایستگاه‌های بازیافت در سطح شهر خبر داد و افزود: بهره‌گیری از این ظرفیت باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

گردان همچنین با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جوامع مختلف و خطرات این بیماری، گفت: افزایش زباله‌های عفونی، مردم و محیط زیست را دچار آسیب خواهد کرد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه روزانه تقریباً متوسط تولید زباله در شهر همدان، ۴۰۰ تن است، بیان کرد: در حال حاضر با وجود بیماری کرونا، خطرات جانی برای پاکبانان غیرقابل انکار است که نباید از این مهم غافل شویم.

گردان برضرورت بی‌خطر کردن زباله‌های عفونی تأکید کرد و گفت: باید وضعیت جمع‌آوری زباله‌های عفونی مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها که عدم رضایت شهروندان را به دنبال دارد؛ بهبود یابد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.