سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه شی جین پینگ به ولیعهد ابوظبی

خبرگزاری امارات از نامه رئیس جمهور چین به ولیعهد ابوظبی در خصوص تقویت روابط راهبردی خبر داد.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی امارات (وام) از تحویل نامه رئیس‌جمهور چین به، ولی عهد ابوظبی با محوریت تقویت «مشارکت روابط راهبردی» با امارات خبر داد.

طبق گزارش رسانه‌های اماراتی، نماینده ویژه شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با ولی عهد ابوظبی به منظور رایزنی درباره روابط دو کشور و تحویل نامه رئیس‌جمهور چین دیدار کرد.

طبق اعلام خبرگزاری امارات «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و قائم مقام فرماندهی عالی نیرو‌های مسلح امارات متحده عربی امروز، شنبه نامه «شی‌جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین را دریافت کرد؛ نامه‌ای که موضوع آن تقویت روابط و دوستی نزدیک و مشارکت راهبردی جامع میان دو کشور است.

این نامه و پیام رئیس‌جمهور چین را «یانگ جیه‌چی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در دیدار با ولیعهد ابوظبی به او تحویل داد.

بنابر این گزارش، نماینده ویژه رئیس جمهور چین و ولیعهد ابوظبی درباره راه‌های تقویت بیش از پیش روابط و دوستی بین دو کشور و همچنین تعدادی دیگر از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف رایزنی کردند.

آن‌ها همچنین درباره طرق گسترش همکاری‌های استراتژیک به ویژه در حوزه‌های توسعه، علم، پزشکی، سرمایه گذاری و اقتصاد به همراه آخرین مسائل مرتبط با تحولات جهانی مربوط به همه گیری ویروس کرونا و واکسن آن تبادل نظر کردند.

گفتنی است روز پنج شنبه ۲۳ مرداد، آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که براساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. ترامپ این توافق را دستاوردی تاریخی خواند. بنیامین نتانیاهو اعلام کرد این توافق شامل روابط رسمی دیپلماتیک، تبادل سفیر، سرمایه گذاری‌های گسترده اقتصادی که برای رژیم صهیونیستی مفید خواهند بود، روابط بازرگانی و گردشگری و پرواز‌های مستقیم بین تل آویو و ابوظبی خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.