سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم واردات برنج خارجی دلیل افزایش قیمت این محصول است

مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل گفت:دلیل افزایش قیمت برنج، عدم واردات برنج خارجی و نیاز مردم به این محصول داخلی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل در پانزدهمین جلسه کارگروه تنطیم بازار استان گفت: با توجه به اینکه واردات تخم مرغ و برخی از کالاهای اساسی قطع شده و کمبود نهاده ها و نهایتا عدم تامین بموقع ارز باعث افزایش برخی از کالاها از جمله تخم مرغ و برنج شده است.

 او با بیان اینکه تغییر قیمت ها در کل کشور مشکل ایجاد کرده است افزود:  برخورد با متخلفان و افراد فرصت طلب، احتکار کنندگان و دلالان سودجو در سطح استان ضرورت دارد.

وطن دوست گفت:در شرایط کنونی بازار ، محتکران و اختفاء کنندگان بلافاصله بازار را قلع و قمع کرده و موجب نابسامانی می شوند. 

مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل افزود: باید انبار و ذخایر کالاهای اساسی بطور مرتب کنترل و حضور ناظران بویژه گشت مشترک در راستای تصمیمات شورای تشدید بازرسی  با جدیت  و بطور مستمر ادامه داشته باشد.

 وطن دوست همچنین گفت: تامین کود مورد نیاز کشاورزان بویژه کود فسفره که اکثرا به کمبود و افزایش قیمت آن مواجه شده اند در شروع کشت پاییزه مناطق مختلف استان و تامین کود مورد نیاز از وظایف سازمان حهاد کشاورزی است.

او در این رابطه از مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا با مدیریت بهینه مصرف و نیاز واقعی و جایگزینی آن با کودهای زیستی در حل مشکلات کشاورزان تلاش کرده و نتیجه را در جلسات اتی گزارش کند.

انتهای پیام/ع

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.