سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سودان: در تلاش برای خروج از جنگ یمن هستیم

وزیر خارجه سودان اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق این کشور، آن را وارد جنگ علیه یمن کرد و خارطوم هم‌اکنون در تلاش برای خروج از این جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «عمر قمرالدین» وزیر خارجه سودان اعلام کرد که در دوره قبل و زمان ریاست جمهوری «عمر البشیر» بود که ارتش سودان به جنگ علیه یمن وارد شد و سودان در ورطه این جنگ افتاد.

او در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: ورود به جنگ مانند خروج از آن نیست. ما به دست عمر البشیر وارد این جنگ شدیم، اما هم اکنون تلاش می‌کنیم از آن خارج شویم و تعداد بسیاری از نیرو‌های خود را از آن خارج کرده‌ایم و تنها تعداد اندکی از نیرو‌های ارتش سودان در جنگ علیه یمن حضور دارند.

وزیر خارجه سودان در پاسخ به اینکه آیا نیرو‌های این کشور در لیبی حضور دارند، گفت: سودان حتی یک سرباز هم در لیبی ندارد و هر کس یک سرباز وابسته به دولت سودان در لیبی را برای من بیاورد، به چالش می‌کشم.

او افزود: مزدوران هیچ ارتباطی با دولت ندارند و این افراد خود به تنهایی تصمیم گرفته اند که این گروه یا آن گروه بپیوندند و برای این کشور یا آن کشور بجنگند.

عمر قمرالدین در پاسخ به اینکه آیا اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان دهد این مزدوران از سوی چه طرفی حمایت مالی می‌شوند، گفت: من هیچ اطلاعاتی ندارم. من مزدور نیستم و نمی‌دانم چه کسی به مزدوران پول می‌دهد. با هیچ مزدوری که در گوشه‌ای از این جهان فعالیت می‌کند، هیچ ارتباطی ندارم و نمی‌دانم و دولت من نیز اطلاعی ندارد که این مزدوران از سوی چه کسی و در چه مکانی حمایت می‌شوند.

ائتلاف عربی که شماری از کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا در آن حضور دارند بیش از شش سال است که به بهانه بازگرداندن دولت منصور هادی به یمن حمله کرده و با تخریب هزاران خانه و زیرساخت های این کشور میلیون‌ها یمنی را آواره و هزاران نفر را به شهادت رسانده‌ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.