سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر در چابهار انجام شد

شهردار چابهار گفت:۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر با اعتبار۵۰ میلیارد تومان از محل منابع جاری استانی و ستاد بازآفرینی در سه سال اخیر در شهر چابهار انجام شده‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدیونس حقانی شهردار چابهار  اظهارداشت: در گذشته سهم معابر بهسازی و نیازمند به آسفالت ۴۸درصد بوده که هم‌اینک به۳۸ درصد کاهش یافته و امید داریم تا سال ۱۴۰۰ به کمترین مقدار برسد.

او ادامه داد: هم‌اینک سه مسیر مهم بلوار مولانا روانبد، قدس شرقی و ۳۰ متری شهید چراغ مکان(راه ارتباطی شهر و رو ستای کمب) در حال آماده سازی است و بزودی آسفالت آن اجرا خواهد شد.

شهردار چابهار به طرح هدایت و جمع‌آوری روان آبهای سطحی بعد از گذشت سالها که در هنگام بارندگی آمد و شد در خیابان‌ها را سخت کرده بود اشاره کرد و افزود: با اجرای نوسازی دیواره مسیل‌های سطح شهر و ۲کیلومتر جدول گذاری،کانال و پوشش با دال فلزی هم‌اینک در کمتر از ۲ ساعت آب‌های سطحی جمع آوری به کانال‌ها هدایت می‌شود.

او بیان کرد: فاز یک کمربندی شمالی با مشارکت سازمان منطقه آزاد از بندر شهید کلانتری و گیت منطقه آزاد تا میدان سپهبد شهید سلیمانی (میدان هیات سه نفره) با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان شامل زیرسازی و آسفالت بطول ۶ کیلومتر و ۱۰۰ متر عرض در دست اقدام است.

حقانی اظهارداشت: مطالعه ساخت پارک ساحلی خلیج و جاده سلامت که در زمره پروژه‌های دو منظوره گردشگری و شیلاتی است با هدف ساماندهی لنج‌ها و قایق‌های صیادی بطول ۲ هزار متر و عرض ۳۰ تا ۲۵۰ متر از اسکله شهدای هفتم تیر شروع و تا اسکله شهید کلانتری امتداد می‌یابد.

او به بودجه شهرداری چابهار اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری از ۳۵ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۲۳۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده که ۶۹ درصد سهم عمرانی این بودجه نشان از توجه به عمران و آبادانی شهر چابهار است.

شهردار چابهار ادامه داد: هم‌اینک حقوق معوقه نداریم و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی با اجرای پروژه‌های خرد و کلان یاد شده به دنبال کسب رضایت شهروندان هستیم.

او تصریح کرد: معابر مرکزی و بازار شهرچابهار در قالب برنامه طراحی شهر بلوار امام خمینی(ره) تحت عنوان بهسازی و پیاده رو سازی با مشارکت شهرداری و راه وشهرسازی جنوب استان تدوین و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

حقانی بیان کرد: در راستای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده چابهار با هماهنگی شورای شهر مجوز و مشوق ۸۰ درصد معافیت در تمام عوارض شهرداری اعمال می‌شود.

او  به مشارکت و هم‌افزایی با سرمایه گذاراران از جمله هتل دلفین و واگذاری ۲هکتار به سرمایه گذار در کمربندی شمالی برای مجتمع رفاهی و تفریحی اشاره کرد و افزود: از هر گونه سرمایه گذاری در شهر چابهار استقبال می‌کنیم.

شهردار چابهار گفت: در حوزه خدمات شهری فعالیت‌های خوبی انجام شده و روزانه ۱۲۰ تن زباله با ۱۲ دستگاه خودروی حمل زباله و ۲۰۰ نیرو پسماندهای شهری از سطح شهر جمع آوری و به سایت موقت حمل می‌شود.

او از مردم درخواست کرد به سبب جایگاه ارزشمند و موقعیت رو به رشد چابهار مردم از رهاسازی پساب خانگی و نخاله‌های ساختمانی در سطح محله و معابر خودداری کنند.

حقانی افزود:طرح بازنگری بافت قدیمی و هویت شهر چابهار که محله «سرخریگ» است با حمایت ویژه استانداری و همراهی راه و شهرسازی جنوب تمام شده است و بزودی مرحله تصویب آن به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.