سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای بیشتر به عفونت حاد در کووید-۱۹ نسبت به آنفولانزا

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ابتلا به عفونت حاد و وخامت بیماری در کووید-۱۹ نسبت به آنفولانزا بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  فیض ا.. برزگر رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آنفولانزا یک بیماری دستگاه تنفسی فوقانی است که در اثر آلودگی به ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود.

برزگر ادامه داد: شایعترین یافته‌های بالینی این بیماری شامل تب با شروع ناگهانی و لرز، سرفه، گلودرد، کسالت، سردرد و درد عضلانی و مفصلی که می‌تواند با استفراغ و اسهال همراه باشد البته این علائم در گروه‌های خاصی نظیر شیرخواران و افراد سالمند و مبتلایان به نقایص ایمنی ممکن است به صورت غیر معمول و گا‌ها شدید ظاهر شود.

او در خصوص عوارض بیماری آنفولانزا، گفت: عوارض آن می‌تواند به صورت پنومونی (ذات الریه)، سینوزیت، التهاب گوش میانی، عوارض قلبی مثل التهاب عضله قلب و پرده دور آن و حتی عوارض عصبی به صورت آنسفالیت حاد و تشنج بروز کند.

برزگر عنوان کرد: کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای مزمن داشته و یا به ضعف ایمنی مبتلا هستند، بیشتر از همه در خطر ابتلا به آنفولانزای شدید قرار دارند.


بیشتر بخوانید


رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را از آنفولانزا، به ویژه آنفولانزای فصلی، بیشتر خواند و گفت: با این حال، نرخ مرگ‌و‌میر تا حدود زیادی به میزان رعایت نکات بهداشتی و درمانی و کیفیت آن بستگی دارد.

برزگر با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در کرونا و آنفلوانزا مشترک است، عنوان کرد: اگر همه نکاتی که برای بیماری کرونا لازم است مانند ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مردم رعایت کنند خطر ابتلا به بیماری کرونا و همچنین آنفولانزا کاهش می‌یابد و از مردم مخصوصا نسل جوان درخواست داریم بخاطر سلامت خانواده خودشان در زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها نهایت دقت را داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.