سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد شدید و گردوخاک در هرمزگان/ اختلال در تردد‌های دریایی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:طی امروز در ساعات صبح تا ظهر در برخی نقاط شرقی هرمزگان افزایش سرعت باد شمال شرقی و در ساعات بعد از ظهر نیز در جزایر غربی استان افزایش سرعت باد شمال غربی پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت:طی ساعات بعد از ظهر امروز دریا در محدوده جزایر غربی استان به سمت مناطق فرا ساحلی خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی مواج خواهد بود و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی در این نواحی خودداری کنند.

سی سی پور افزود: طی ساعات صبح تا ظهر امروز نیز در برخی نقاط شرقی هرمزگان افزایش سرعت باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود.

او گفت:از اواخر امشب و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه با تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در مناطق دریایی تنگه هرمز و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی پیش بینی می‌شود که در مناطق خشکی سبب خیزش گردوخاک و در مناطق دریایی سبب مواج شدن دریا و اختلال در تردد‌های دریایی به ویژه در محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: توصیه می‌شود که شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد به ویژه در ساعات صبح تا ظهر خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

سی سی پور گفت: طی این مدت سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

او افزود:از لحاظ دمایی طی امروز و فردا هوای نسبتا گرمی در سطح استان خواهیم داشت، اما از اواسط هفته جاری کاهش نسبی دمای کمینه در اکثر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.