سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص تبلت رایگان برای فرزندان مددجوی زندانی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با مذاکرات انجام شده، قراراست انجمن حمایت به فرزندان محصل زندانیان، تبلت رایگان اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان استان کرمان گفت: با توجه به ارائه آموزش‌های آنلاین، تلاش می‌شود، تجهیزات مورد نیاز از جمله تبلت و بسته‌های اینترنتی رایگان برای آموزش فرزندان خانواده‌های زندانیان تامین شود.

او  افزود: در صورت هر گونه قصور در حوزه آموزش فرزندان خانواده‌های زندانیان، آسیب‌های زیادی را در آینده شاهد خواهیم بود و از این رو باید به حوزه تامین نیازمندی‌های آموزشی آن‌ها و توسعه آموزش در بین فرزندان این خانواده‌ها توجه لازم صورت گیرد.

موحد بر توجه بیشتر به وضعیت خانواده زندانیان به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و بیان کرد: باید در رویکرد جلسات هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان، بازنگری‌هایی برای ارائه خدمات بهتر به خانواده زندانیان نیازمند انجام شود.

او با اشاره به این مطلب که توصیه ما در کمک دستگاه‌های مختلف به این انجمن، انجام امور بر اساس قانون است، بیان  کرد: انتظار می‌رود که اداره کل امور مالیاتی استان کرمان در حد قانون و در حد اختیارات خود به انجمن حمایت زندانیان کمک کند تا مشمول مالیات کمتری شود.

رییس کل دادگستری استان بیان داشت: اعطای مرخصی به زندانیان رای باز، باید به شکلی انجام شود که طرح‌های اشتغال زای انجمن حمایت زندانیان راکد نشود؛ زیرا در صورت تحقق این موضوع، زمینه اشتغال زندانیان استان از بین می‌رود.

او تصریح کرد: لازم است که انجمن حمایت زندانیان، گزارشی از اقدامات خود در حمایت از خانواده زندانیان در زمان شیوع کرونا تدوین و اعلام کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، انجام فعالیت‌های درآمدزا در مجموعه حمایت زندانیان را ضروری دانست و گفت: در کنار توجه به این موضوع باید به صورت ویژه به رفع نیاز‌های خانواده زندانیان نیازمند و محروم به ویژه در بخش آموزش و درمان توجه شود.

اکبرافضلی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان کرمان نیز با اشاره به پرداخت مستمری‌های خانواده‌های تحت پوشش این انجمن، گفت: در شهریور امسال به هر یک از خانواده‌های تحت پوشش این انجمن، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و نیز بسته‌های کمک معیشتی اهدا شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۳۶۵ نفر به صورت دائم، تحت حمایت انجمن حمایت زندانیان کرمان قرار دارند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.