سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد قم مطرح کرد؛

رشد ۱۰۰ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری قم

میرشکار گفت: در نیمه نخست امسال، کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری قم با ۱۰۰ درصد رشد به ۱۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قم، اکبر میرشکار،مدیرکل کمیته امداد قم هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را شناسایی نیازمندان و خیران هر محله و برآوردن نیاز‌ها و مشکلات فقرا از سوی افراد توانمند همان محله بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ مرکز در سطح شهر و دو بخش روستایی قنوات و جعفریه استان قم فعالیت دارند که یکی از این مراکز شهری ویژه بانوان است.

او با اشاره به این که مرکز نیکوکاری بانوان استان قم، با عنوان بانوی کریمه در استان فعالیت دارد گفت: این مرکز با مدیریت بانوان و در یکی از محرومترین مناطق قم به صورت جهادی در حال خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد بانوان استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به این که از ابتدای امسال  تاکنون بخشی از خانوار‌های تحت پوشش و همچنین نیازمند غیر تحت پوشش در استان از خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: ۸۶ درصد این خدمات برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و ۱۴ درصد در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، ودیعه و اجاره مسکن، فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه جهیزیه و لوازم ضروری زندگی بوده است.

او با تأکید بر این که فعالیت مراکز نیکوکاری از سوی  این نهاد نظارت و ارزیابی می‌شود افزود: این مراکز با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری از سوی مردم و به صورت محله محور اداره می‌شوند.

میرشکار با بیان این که مردم نوع دوست و خیر استان قم در نیمه نخست امسال بیش از ۱۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای امور نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کردند گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال  ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد قم با تأکید بر این که اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران در مراکز نیکوکاری کاملا محرمانه است، گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده با حفظ عزّت نفس و کرامت نیازمندان در اسرع وقت  توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.