سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ایلام:

مردم پروتکل‌های بهداشتی کرونا را جدی بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: مردم پروتکل‌های بهداشتی کرونا را برای حفظ جان خود و دیگران جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت : زدن ماسک، ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و عدم شرکت در مراسمات مختلف به ویژه عزا و عروسی در قطع زنجیره کرونا اثرگذار است.

او افزود: کرونا بیش از شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکنون جان هم وطنان ما را گرفته است و باید برای از بین رفتن آن همه پروتکل‌ها را به صورت جدی رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با قدردانی از تلاش پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران کرونایی گفت: باید همه دست به دست هم دهیم با رعایت مسایل بهداشتی این بیماری را ریشه کن کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اربعین بیان کرد : اربعین روز گذشته بسیار غمناک بود و غم محرومیت از زیارت امام حسین (ع) و محروم شدن مردم ما از مهمان نوازی زوار و نبود موکب‌هایی که سال قبل فعال بودند، همگی بر غم این روز افزوده شد.

او یادآور شد: مردم با دلی شکسته و چشمانی اشکبار زیارت اربعین را در منزل خواندند و از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم برگزاری پیاده روی اربعین اطاعت کردند.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به شهادت سردار دارابی در جبهه غرب کشور عنوان کرد: این شهید از خانواده ایثارگر با چهار برادر جانباز است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اظهار داشت: خط سرخ شهادت با شهادت این عزیزان مرزدار همچنان ادامه دارد.

او در ادامه به فعالیت بنیاد علوی و بنیاد برکت در استان اشاره کرد و گفت: در این شرایط بنیاد علوی در کنار مردم قرار گرفته و شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان تحت پوشش قرار داده است تا از این مناطق محرومیت زدایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اضافه کرد: این بنیاد‌ها همگام با کار اقتصادی و فقر زدایی برای ایمان و دین مردم تلاش می‌کنند و همگام با کار اقتصادی به دین هم توجه دارند.

امام جمعه ایلام گفت: هفته آینده روز پیوند اولیا و مربیان است و فرزندان ما نیازمند تربیت جسم و روح هستند.

او تاکید کرد: لازم است همچنان که به غذا، لباس و تربیت مادی بچه‌ها توجه می‌شود به تربیت معنوی و تربیت جسم و روح بچه‌ها توجه کنیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد : در اختلاف بین زن و شوهر‌ها فرزندان قربانی می‌شوند نباید به خاطر خوشگذرانی خود فرزندان و آینده وی را نابود کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: تربیت فرزند، چون نسل آینده هستند با توجه به افزایش شبکه‌های اجتماعی بیشتر مد نظر والدین باشد.

خطیب جمعه ایلام گفت: معلمی شغل انبیا و کارش تربیت انسان است و در بهترین زمان فرد در اختیار معلم قرار می‌گیرد که باید در پرورش روح و روان وی تلاش کند.

او  افزود: شبکه شاد خوب است و مشکلاتی هم دارد، زیرا تعدادی دانش آموز هم اکنون از شبکه شاد محروم اند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار یادآور شد: برخی دانش آموزان است یا گوشی هوشمند ندارند و یا دسترسی به اینترنت ندارند که نیاز است برای تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی مسئولان پای کار بیایند.

او از والدین خواست: نسبت به استفاده کودکان در این شرایط از گوشی هوشمند بیشتر دقت کنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: همانگونه که گوشی هوشمند برای پیشرفت درسی خوب است، اما بدون توجه، این گوشی آنان را به گرداب هلاکت می‌برد.

او اضافه کرد: باید تلاش کنیم شبکه ارتباطی مستقل داشته باشیم تا نسل جوان توسط شبکه‌های اجتماعی معاند گرفتار نشوند.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.