سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به غیر از تخم مرغ تمامی فرآورده‌های دامی به حد نیاز در استان کرمانشاه تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کمبود ۱۰ هزار تنی تولید تخم‌مرغ در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به کمبود ۱۰ هزار تنی تولید تخم مرغ در استان کرمانشاه، گفت: سالانه ۲۲ هزار تن تخم مرغ در کرمانشاه مصرف می‌شود که ۱۲ هزار تن آن تولید استان بوده و مابقی از دیگر استان‌ها وارد می‌شود.

خانی گفت: کمبود تخم‌مرغ استان کرمانشاه در حال حاضر از طریق استان‌های تهران، قم و قزوین که تولید عمده تخم مرغ کشور را بر عهده دارند، تامین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به میزان تولید تخم مرغ استان داشت و گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان در پایان پارسال  ۱۲ هزار تن بود که با برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵۰۰ تنی، برآورد می‌شود تولید تخم‌مرغ استان در پایان امسال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

او با بیان اینکه خودکفایی در زمینه تولید تخم مرغ در استان را در برنامه داریم، گفت: این هدفگذاری از طریق راه اندازی واحد‌های غیرفعال، توسعه واحد‌های موجود و یا ایجاد واحد‌های جدید قابل تحقق است.

خانی افزود: به غیر از تخم مرغ، در مورد سایر فرآورده‌های دامی هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و تمامی فرآورده‌های دامی به حد نیاز در استان تولید می‌شود.

او  همچنین با بیان اینکه تخم‌مرغ پس از شیر از نظر ارزش‌غذایی در فهرست کامل‌ترین غذا‌ها قرار دارد، گفت: املاح، ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ به راحتی در دسترس بدن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.