سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشریح بات نت و عملکرد مخربانه آن در سیستم‌های رایانه‌ای

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به تشریح بات نت و چگونگی عملکرد مخربانه آن در رایانه‌ها، پرداخت.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه چگونگی فعالیت‌ بات نت‌ها، اظهار کرد: رایانه‌ها توسط مهاجم به یک نرم افزار مخرب آلوده می‌شوند و پس از آلودگی، رایانه‌ها به شبکه‌ای از ربات‌ها که منتظر دریافت دستور برای انجام فعالیت‌های مخرب هستند، تبدیل می‌شوند.

وی افزود: رایانه‌ها معمولا با باز کردن فایل پیوست ایمیل‌های آلوده، مراجعه کاربران به سایت‌های آلوده و همچنین استفاده از فلش usb آلوده، آلوده به ویروس می‌شوند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: بات نت شبکه‌ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک هدایت کننده مرکزی (Bot Master) برای انجام فعالیت‌های مخرب و اغلب حملات جلوگیری از دسترسی توزیع شده (DDoS) برای از کار انداختن خدمات تحت وب یا ارسال ایمیل‌های هرزنامه، تحت کنترل گرفته شده‌اند.

وی افزود: هکر‌های خرابکار با توسعه‌ ویروس‌های کامپیوتری و یا با تلاش برای نفوذ به سیستم‌ها و سخت‌افزار‌های مختلف که به اینترنت متصل هستند، سعی دارند به صورت مخفیانه کنترل این ابزار‌ها را در دست بگیرند.

به گفته سرهنگ رجبی، کاربران می‌توانند با نصب ضد بدافزار‌های معتبر و رعایت نکات امنیتی لازم در استفاده از تجهیزات هوشمند و رایانه از تبدیل شدن به یک قربانی شبکه بات نت (zombie) پیشگیری کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.