سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۲۲ هزار تن ذرت علوفه‌ای در مریوان

مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع شهرستان مریوان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مریوان از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در سطح ۴۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت این محصول تا اواسط آبان ادامه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان افزود: کشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان نماد بارز کشاورزی قراردادی و در راستای زنجیره تولید و ارزش غذایی است که جهت مصرف علوفه در واحد‌های دامداری صنعتی و نیمه صنعتی انجام شده است.

او اضافه کرد: کار کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان مریوان برای ۱۶۷ نفر ایجاد اشتغالزایی کرده است.

رحیمی ظرفیت واحد‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان را ۲۰ هزار راس دام بیان کرد و افزود: سالانه بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز و۲۰ هزار تن شیر در این واحد‌های تولیدی، تولید و روانه بازار مصرف و واحد‌های فرآوری و مراکزجمع آوری شیر می‌شود.

او یادآور شد: در راستای بهبود کیفیت تغذیه دام و تنوع در محصولات تناوبی جزء برنامه‌های جهاد کشاورزی است که از محصولات ماشک، ارزن، سورگم، خلر و چغندر علوفه‌ای نیز حمایت می‌شود، در این راستا در سالجاری سطحی معادل ۳۰ هکتار به این محصولات اختصاص یافته و از کشاورزان درخواست می‌شود از این محصولات کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان تاکید کرد: در این شهرستان تعداد ۲۲۷ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی ایجاد شده که در زمینه تولید شیر و گوشت فعال هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.