سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عامل رسانه‌ای داعش در استان کربلا

اداره اطلاعات وزارت دفاع عراق اعلام کرد عامل رسانه‌ای گروه تروریستی داعش در استان کربلا دستگیر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ناس نیوز، اداره اطلاعات عراق امروز (پنج شنبه) از دستگیری عامل رسانه‌ای داعش در استان کربلای معلی خبر داد.

این اداره در بیانیه‎ای اعلام کرد: نیرو‌های اطلاعاتی عراق در یک عملیات پیش دستانه، یک تروریست زن تحت تعقیب را که به عنوان عامل رسانه‌ای داعش در شبکه‌های اجتماعی برای جذب زنان و مردان جوان فعالیت می‌کرد، دستگیر کردند.

بر اساس این بیانیه، این زن از طریق مدیریت شبکه‌های اینترنتی از بین زنان و جوانان برای داعش اقدام به جذب نیرو می‌کرد تا آن‌ها را به عضویت این گروه تروریستی درآورد.

این بیانیه افزود: این تروریست همچنین با تهیه فیلم و تصویر از عملیات‌های تروریستی آن‌ها را در صفحات مجازی منتشر می‌کرده است که پس از تشکیل یک تیم ویژه از سوی اداره اطلاعات وزارت کشور دستگیر شده است.

در بیانیه اداره اطلاعات عراق همچنین آمده است که در تلفن‌های همراه این زن، کلیپ‌های ویدئویی و مطالبی درباره عملیات‌های تروریستی داعش که قبلا تهیه کرده بوده، رویت شده است.

اداره اطلاعات وزارت کشور عراق همچنین در هفته جاری اعلام کرد که مسئول دستگاه اطلاعاتی گروه تروریستی داعش در شهر فلوجه (هنگامی که این شهر اشغال شده بود) و معاون او را در عملیاتی ویژه در بغداد دستگیر کردند.

نیرو‌های امنیتی عراق همچنین ۲۶ تروریست را در استان نینوا بازداشت کردند که این افراد به اجرای عملیات تروریستی و نیز حمله به دستگاه‌های امنیتی اعتراف کردند.

نیرو‌های امنیتی عراق پس از پیروزی بر داعش در سال ۲۰۱۸ و بازپس‌گیری شهر‌های بزرگ کشور از چنگ تروریست‌های داعش، عملیات پیگرد عناصر تروریستی و پاکسازی مناطق را آغاز کردند، اما حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌ها باعث انجام حملات تروریستی پراکنده در این کشور شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.