سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست تصادف شاهین رونمایی شد + فیلم

گروه خودروسازی «سایپا» به تازگی ویدیوی تست تصادف از رو به روی «شاهین» را منتشر کرده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خودروسازی سایپا،  گروه خودروسازی «سایپا» به تازگی ویدیوی تست تصادف از رو به روی «شاهین» را منتشر کرده است. با توجه به اطلاعات موجود، این خودرو در مرکز خارجی، بررسی‌های ایمنی را پشت سر گذاشته است و این ویدیو مربوط به تست کیسه‌های هوای SRS در موقعیت تصادف واقعی است.

مرکز مهندسی و اعتبارسنجی فنی مورد نظر به عنوان نماینده EuroNcap، JNcap، CNCAP، KNCAP، ANCAP، IIHS و NHTSA در آسیا شناخته می‌شود و همچنین اعتبارنامه‌های استاندارد‌های ECE، EEC و… را برای خودرو‌های مختلف صادر می‌کند.

خودروسازی سایپا که به تازگی پلتفرم چندگانه SP۱۰۰ را معرفی کرده است، چندی قبل شاهین را به مرکز تست تصادف فرستاده و اعتبارنامه استاندارد ECE را برای آن دریافت نموده است. در حال حاضر این مرکز تست به عنوان یکی از مراکز تست‌های فنی، مجموعه‌های الکتریکی، سامانه‌های خودران، تست تصادف، تست دوام و کیفیت و… برای خودروسازانی، چون میتسوبیشی، فولکس واگن، مزدا، تویوتا، نیسان، لوکسژن، فورد و… است.

در بحث عملکرد کیسه‌های هوا، دو تست اهمیت زیادی دارد. اولین تست مربوط به عملکرد مدار و ماژول‌های کیسه هوا است و به صورت آزمایشی تنها در بخش یونیت‌ها انجام می‌شود. این تست معیار اصلی صحه گذاری و اعطای مجوز‌های مختلف «ای مارک» و ECE است.

اما یکی از اصلی‌ترین تست‌های اجباری از سال ۲۰۱۸، تست نهایی کیسه‌های هوا در شرایط بازشو بر روی خودرو و تصادف است. در این روش کیسه‌های هوای SRS و SRP مورد بررسی دقیق تری قرار می‌گیرند و میزان بازشو، جهت بازشدن، انحراف از مسیر ضربه، محل برخورد با سرنشین و سطح تاثیر گذاری در استاندارد‌های مختلف بررسی می‌شود.

با توجه به اینکه تست کیسه هوای شاهین برای اخذ مجوز‌های ECE و EEC برگزار شده است، سرعت این تست ۵۶ کیلومتر بر ساعت و در شرایط تست کیسه هوای SRS و برخورد ۱۰۰ درصد بوده و عملکرد کیسه هوای هوای جلو در شرایط تست تصادف از رو به رو مورد سنجش قرار گرفته است.

با توجه به اطلاعیه تست‌های تصادف قابل انجام در مؤسسه مورد نظر، تست تصادف از رو به رو (به صورت صد در صد برخورد) با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود. این سرعت مخصوص تست‌های ایمنی براساس استاندارد ECE و EEC (دو استاندارد اجباری اروپا)، استاندارد اجباری آمریکا، استاندارد اجباری تایوان و استاندارد اجباری ژاپن است و در تست‌های تصادف برخورد از رو به رو، سرعت بیش‌تر از این امکان پذیر نیست. در برخی از استاندارد‌های دیگر سرعت برخورد از رو به رو (به صورت صددرصد) ۵۰ و ۴۹ کیلومتر بر ساعت است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تصادف از رو به روی سایپا شاهین، با حداکثر سرعت ممکن انجام شده است.

در کنار استاندارد‌های اجباری اعلام شده، برخی تست‌های تصادف به منظور تحقیقات و ارتقای فنی انجام می‌شوند. تست تصادف‌هایی بر مبنای الگو‌های یوروانکپ، ژاپن انکپ، کره انکپ، NHTSA و… دارای الزامات سخت گیرانه تری هستند و موارد ایمنی بیش تری در آن‌ها محک زده می‌شود. در حال حاضر، تست تصادف از رو به رو (با برخورد صددرصد) با ۵۰، ۵۵ و ۵۶ کیلومتر بر ساعت براساس الگوی این مؤسسه‌ها انجام می‌شود که سخت‌ترین تست مربوط به برخورد با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت است و این تست با الگوی NHTSA (مؤسسه ایمنی آمریکایی) و KNCAP (مؤسسه ایمنی کره جنوبی) در مرکز تست فنی قابل برگزاری است.

با توجه به مستندات علمی و فنی، تست تصادف از رو به روی سایپا شاهین براساس الگوی ECE، EEC، NHTSA، KNCAP و … انجام شده و نتایج تصویری این تست نشان می‌دهد که سازه SP۱۰۰ و شاهین توانسته با موفقیت، سخت‌ترین تست تصادف از رو به رو را پشت سر بگذارد. همان طور که پیش از این اشاره شد، سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت، نهایت سخت گیری قابل اعمال برای تست‌های تصادف از رو به رو است.

همان طور که در ویدیو مشخص است، اجزای بخش جلوی خودرو پس از تصادف در راستای افق به سمت عقب می‌روند و با له شدگی، نیروی تصادف را در خود جذب می‌کنند. از سویی دیگر، با توجه به این که تست تصادف شاهین با سرعت ۵۶ کیلومتر و برخورد صددرصد انجام شده است، خودرو از مسیر تصادف در راستای عمودی منحرف نشده و توانسته تغییر جزئی جایگاه خود را در مسیر حفظ کند. در این تست با وجود اعمال حداکثر فشار و بیش‌ترین سرعت تصادف از رو به رو می‌بینیم که تایر‌های خودرو سالم باقی می‌مانند، سینی جلو و شاسی خودرو نیرو را به صورت مثلثی جذب می‌کنند و به گوشه‌ها انتقال نمی‌دهند. سلامت ستون A، ستون عمودی، ورق سقف، شیشه جلو، در‌های جلو و رکاب، نشان دهنده جذب کامل نیرو در بخش جلویی (محفظه قوای محرکه و سرشاسی ها) شاهین است. همچنین با نگاهی به داخل کابین متوجه خواهیم شد که باز شدن کیسه‌های هوا به درستی انجام شده و صندلی‌های خودرو و سیستم کمربند‌های ایمنی، صحیح کار کرده اند.

پیش از سایپا شاهین و پلفترم SP۱۰۰، خودرویی در میان محصولات خودروسازان داخلی حضور نداشت که با حداکثر سرعت و اعمال استاندارد‌های ECE، EEC، NHTSA و… در تست تصادف حاضر شود. همچنین این اولین بار است که یک خودروساز ایرانی تست تصادف محصول جدیدش را به صورت رسمی منتشر می‌کند و پیش از این، ویدیو‌های تست تصادف از طریق منابع ناشناس در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

با توجه به نتایج قابل مشاهده در این تست تصادف، می‌توان گفت که سازه SP۱۰۰ و شاهین، به روزترین و ایمن‌ترین الگوی موجود در خودروسازان داخلی است، زیرا تا امروز هیچ کدام از خودرو‌های ملی با استاندارد‌های ایمنی ECE، NHTSA، EEC و… در تست‌های تصادف حاضر نشده اند. البته که این اظهار نظر‌ها با توجه به این ویدیو و اطلاعات موجود و همچنین مقایسه بر اساس سایر ویدیو‌های تست تصادف ECE و… است و بدیهی است که باید نتایج مکتوب گزارش‌های برای اعلام سطح ایمنی نهایی مورد بررسی قرار بگیرند. همچنین گفته می‌شود که پس از پشت سر گذاشتن تست‌های تصادف و اخذ استاندارد‌های اجباری، شاهین به مؤسسه‌ای در اروپا رفته و مراحل تکمیلی الگوی تست‌های جدید بر روی آن در حال آزمایش است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
این خودور اتاق تویوتا یاریس رو داره و خوب قبلا تست تصادف روش انجام شده چرا پراید رو تست نمیکنن
هدهد
۱۷:۳۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
علـــــــــــــــــی برکـــــــــــــــــت الله
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
دوستان تست تصادف بر اساس یک سرعت استاندارد انجام میشه. درسته ماشین 120 میره. اما حین تصادف از جلو، در نظر داشته باشید که راننده میبینه و ترمز میکنه. وگرنه هر چی رو با 120 تا بکوبی دیوار پودر میشه.

اما کلا کاش درشو گل بگیرن...
محمد
۲۳:۴۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
الفاتحه
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
آیا آپشن زه هم داره؟
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
آشغال بخریم بهتر از این هست
نه به خودرو داخلی
آپشنالش قشنگ
۱۸:۲۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
این فقط ۵۶ سرعت داشت ، که اگر به صد برسه ، حالت رفت و برگشت فعال شده و تمام سرنشینان مابقی مسیر را هوایی طی خواهند کرد.
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
تا وقتی این مافیای خودرو دستگیر نشوند، همین آشه و همین کاسه.
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
چرا حس میکنم بدنه این ماشین از جنس ورق کانال کولره
اکبر
۱۳:۲۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
فک کنم اگه با صدتا سرعت تصادف کنه راننده بپره بیرون یه چیزی ازش پیدامیشه اگه بمونه که ...باید تو سپر عقب دنبالش بگردن
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
بنده در مورد ذات خودرو سازی مشکل دارم، با این سبک و سیاق که خودرو سازی انجام میشه که اجازه فعالیت بخش خصوصی داده نمیشه و تمامن دولتی و قوانین دولتی روش اعمال نظر میکنند، بزگترین خیانت در حق ملت ایران است و نگاه نکنید به این چند هزار نفر اشتغال زایی که شده، این در واقع لطف نیست در حق این عده چون اگرم خصوصی بثد باز هم احتیاج به نیرو داشتند ولی دولتی و خصوصی اصلن قابل مقایسه نیست در سیستم دولتی پیشرفت معنی نداره و تمامن انجام وظیفست برای پرسنل، ولی در بخش خصوصی در صورتی که مستقل باشه و دولتی ها. در اون اعمال نظر نداشته باشند در عرض چند سال ایران رو در سطح جهانی خوشنام خواهد کرد و آبروی رفته اش رو خواهد خرید
کریم
۱۲:۰۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
اگر این طوری که عنوان شده ماشین های خوب و برنده بسیار زیبایی است امیدوارم در کارهاشون موفق بوده باشد
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
قیمت فضایی محصولات بی کیفیت ایران خودرو و سایپا کمر مردم رو شکسته با همین پول خارج کشور میشه دو عدد خودرو باکیفیت و درجه یک خرید ، متاسفم بر مافیای خودرو
علی
۰۶:۲۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
متاسفم برای این نمایش مفتضحانه...نه توش تصویر از سنسور سرعت بود نه هیچ نشانه ای از اینکه با چه سرعتی برخورد انجام شده....برای پراید هم همین بود...برای سمند هم همین بود ...ولی به عنوان کسی که که افسر راهور بوده اعلام میکنم این خودرو ایمن نیست و برای مسافرت های خارج شهر بهتره استفاده نشود.
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
این داخل اتاقش همون پراید هست پنجره کولر داشپورت کامل شبیه پراید هست که
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
من فکر میکنم ۱۰ تا ۱۵ کیلو متر سرعت داره ، عمر زیاد و پیری و درد و رنج و بیماری است. با داشتن این زیبا حداقل در تصادف جوان مرگ می شویم. تشکر از سایپا و قیمت یک میلیارد مناسب،
ناشناس
۰۴:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
انصافا در لوام فریبی ماهرید...معلومه که این سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعتم نبود .
طراح
۰۳:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
رخ مثل بی ام دبلیو همون جور خشن,استایل مثل لندکروز همونجور قرص و محکم,فضای داخلی مثل ایرباسA380همونجور زیبا,جا دار و مطمئن!!!بنازم ب این طراحی و طراحان,احتمالا طراحان این ابر خودرو تو منزلشون یخچال رو میذارن توی اتاق خواب و تخت خواب رو میذارن وسط آشپزخونه
بابک
۰۳:۱۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
طرح جدیدی نیست نسخه تیبا وبرلیانس که شده ملغمه ای از این خودرو که اسمش شاهین میباشد.یادمون نره سایپا همیشه همیشه غیر مطمعن.
شاهین
۰۲:۴۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
احتمالا ب خاطر گذروندن این تست هم میخوان مبلغی ناچیز روش بذازن,تا کی میخواهین اینجوری خودروی ملی و میلی بسازین,کپی برداری اونم از یک محصول چینی ک فقط اسمشو و آرم خودرو رو عوض کردن هم شد صنعت خودرو سازی؟!احتمالا زه و رینگ رو هم میذارن آپشن و ب قیمت هواپیما تحویل مردم میدن
vvv
۰۲:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
کسی به فکر خودرو نباشن با ابن قیمت ها
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
این که با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت شاسیش ترکید اگر یه موتورسیکلت یا دوچرخه سوار با سرعت ۶۰ کیلومتر برساعت با این خودرو برخورد کند فاتحه من الصوات ، سرنشینان دیار باقی حتما از این خودرو ها خریداری کنند.
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
الفاتحه مع الصلوات نثار روح سرنشینان خودروی جدید شاهین،
اون که پراید بود از فورد ساخته شده بود، این وضعیتشه...دیگه وای به حال این یکی...
فرغون شرف داره به این قوطی روغن نباتیهایی که اون دو غول آدم خوار میسازند ایران خودرو و سایپا
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
با سرعت ۴۰تا بود
Ali
۰۰:۴۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خداییش عالی تا میشه
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خودروی تولید ملی نیست،تولید فک وفامیلیه،تنها راه پیشرفت خودروسازی و رو به ملی شدن،ازاد کردن خودروی خارجی ورقابت با اوناست.
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
توی جاده که ما اکثرا 120 و 130 حرکت می کنیم
عمار
۱۱:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سه سوته متلاشی و پودر میشه در تصادف با سرعت 120 الی 130 کیلومتر .
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خب یکی. نیست بگه این ها یه نسخه خوبشو میفرستن اونجا. هر چی. میرسه به دستشون مونتاژ میکنن میدن دست مردم اون یه نسخه انتخابی بوده و گرنه از. نسخه های. اگه تست بگیری. به مفت نمیارزه
مهدی
۲۳:۱۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
پول همین ماشینایی رو که میزنن میترکونن رو هم فاکتور میکنن میکشن رو قیمت همین مدل ماشین تا از مردم پولشو بگیرن
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تست تصادفشون هم مثل خیلی از آمارهاشون و ستاره های تولیداتشون غیر واقعی هست
سرباز وطن
۲۳:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سایپا دنبال این است که آبرویی که پراید از این شرکت برده را برگرداند
اگر همه محصولات خط تولید با همین کیفیت ساخته شوند و از کیفیت قطعات آنها خصوصا بدنه زده نشود جای امیدی هست.
جیب مصرف کننده و تیراژ تولید را هم نگاهی کنند بد نیست.
با بالابردن تیراژ تولید می توانند به راحتی پرایدهای مدل پایین را از کشور جمع آوری واسقاط کنند و حال وهوای خیابانهارا تغییر دهند

مهندسان و مدیران ایران خودرو و سایپا با این همه حمایت دولتی که دریافت می کنند باید شب و روز خود را فدای این مردم کنند اما تا اینجا که ما غیر از تبلیغ و تیتر چیزی ندیدیم
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ارزش خرید نداره
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ای کاش اختاپوس ها (مافیای صنعت خودرو) را هم همینجوری بکوبند به دیوار
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اتومات نباشه مفت نمی ارزه
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
برای چی پلاکش گذر موقته؟
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
با این تعریفهایی که شما کردید، آدم یاد سوباسا و تیم فوتبال شاهین تو کارتون فوتبالیستها می افته.
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
نکنه به بهانه این آزمایش ها پول خون باباشون رو اختلاس کرده باشن؟
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
بهتره بگیم شرکت خودرو سازی اختاپوس و شرکا!
خخخخخخ
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
کامنت ها از بی اعتمادی میگن
امیدوارم سایپا بتونه اعتماد از دست رفته رو با یک محصول خوب برگردونه
امیدوارم...
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این همون پراید پلاسه
محمد
۲۲:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تست اصلی و مهتبر ترین تست ماله یورو انکپ هستش که با سرعت 64 کیلومتر در ساعت انجام میشه و در سه حالت برخورد از روبری کامل برخورد با نصف عرض خودرو و برخورد با یک سوم عرض خودرو انجام میشه و از روی یه فیلم کوتاهم نمیشه انقد نتیجه گیری کرد که تو متن بالا نوشتید بازشدن ایربگ هم کار زیاد شاخی نیست حالا بزارید بیاد بیرون یدونه ببینیم چه اشغال دیگه ای ساختن واسمون
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
دوستان دقت کنید این نوع تست تصادف با تشک ابری هست.،نه دیوار
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
نگفتی شیطون چند ستاره ای شده
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
پول مهم تره یا جون مردم
این دنیا عشق و حالتونو بکنید که اون دنیا باید جواب پس بدید
میلاد
۲۱:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
یا ابوالفضل هنوز با سرعت کم اینجوری شد ببین سرعت بالا چه میشه
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
شاهین عالی است.
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ماشین صفر از نمایندگی گرفتم همه قسمتهای برقی ایراد داشت ! انگار تو انبار چرخیدن هرچی خراب داشتن ماست مالی کردن و نصب کردن . اصلا راضی نیستم . اگر قطعه ندارید . ماشین نفروشید .
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
۵۶ کیلومتر در ساعت تصادف و این خسارت به این بزرگی برای خودروی ۳۰۰ میلیونی واقعا زیاده
صد رحمت به پارس و سمند
هم قیمتش مناسبه و هم اینکه با تغییرات جزئی. داخلی بهتر از این میشه
صادق
۲۰:۳۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
یا خدا
با۶۵ تا سرعت تا داشبورد مچاله شد.
این است خودروی ملی
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
فکر کنم سرعتش 20 تا بود که کاپوت تا اتاق جمع شد. توی تصادف که معمولا سرعت بالای 80 تا و 100 تاست، کلا پودر میشه
محمدحقگو
۰۵:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
اینجوری زدند تا کمتر خسارت ببینه بعد درست کنند بیاورند بازار بفروشند
مرگ بر آمریکا
۲۰:۳۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
بدنه عالی امیدوارم متوریشم عالی باشه
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
پس زنبیلتو بردار برو تو صف خریدش ک جا نمونی و شاهین از دستت بپره
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خوبن بازم قبول کنیم
عالی نه ولی خوبه
نوشهری
۲۰:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
من فقط مجذوب آخرین آپشن پراید شده بوم.پراید با زه .پراید بدون زه !!!!!!.
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
همین ماشینم دوباره رنگ می کنن میدن به ملت
ریس لامبرگینی
۲۰:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
آخه این چه ماشین آشغاله با سرعت 56کیلومتر تکه پاره شد ببینید خارجی ها هم اینطوری داغون میشن آخه
فرامرز
۱۹:۴۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
موتورپرایدروروی شاهین گذاشتن میخوان سیصدمیلیون بفروشن. تاکی عوامفریبی؟
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
تا زمانی ک مسئولین از خواب ناز بیدار بشن و رحمی ب حال مردم بکنن و ...
سعید
۱۹:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این همون برلیان اچ230 میباشد البته با کیفیت پایین و کپی برداری
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
چینی ها از کپی برداری دست برداشتن میرانخودرو و مرغ یک پا جاشون رو گرفتن,با همین فرمون پیش برین تا نسل ایرانی رو منقرض کنین
امیرحسین
۱۹:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
آقا این ماشین با همین وضعیت بعد از تصادفش چند ؟
با همین وضعیتش چقدر قیمت میخوره ؟
ببینید چه بلایی سر ما آوردید که حاضرم این ماشین رو با همین وضعش ازتون بخرم به شرطی که بدون قرعه کشی بهم بدید...
فقط بدون قرعه کشی...
از ماست که بر ماست.
محمد
۲۲:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خودت میگی خودت هم جواب میدی ، حدالاق میزاشتی یکی دیگه بهت بگه ببین چه بلائی سر مردم آوردن....
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
نمرش cnap چند شده اونو بگین.
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
با سرعت 50 تا تا اتاق جمع شده فکر کن سزعت بیشتر تا کجا جمع میشه..... ارابه مرگ جدیدمون باقیمت فضایی مبارک ....
سایپایی با غیرت . -- ارابه مرگ تو هست تک
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
می‌دادند به یه بدبخت
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
معلومه چرترین نوع محصول سایپا از خانواده پراید که با کمترین سرعت له شد به بازار بیاد باقیمت های فضایی
همشهری
۱۹:۰۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
عکس بالا رو دقت کنید : به اندازه یک بند انگشت، در کاپوت با بدنه فاصله داره. تازه این نمونه است.
تیبا فر
۱۹:۰۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
محصولات سایپا دیگه تهوع آور شدن،یک خودروی تیبا رو با تغییرات جزیی با قیمتهای نجومی قالب میکنن ،به ملت همیشه در صحنه ،
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اینم برادر پرایده . تو تصادف
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سرعت ریره 30 کیلومتر بود.
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تست 40 درصد مهمه که انجام ندادن
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تست تصادف را با سرعت واقعی بگذارید این که ما دیدیم حدود 2 کیلومتر در ساعت بود فرقی با پراید نداشت
واویلا
۱۸:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
با اون قیمت که شما به مردم میدین میشد تا دوسال پیش بنز سال خرید،بهترین ماشینهای اروپایی از این خودنماییها نمیکنن،تست تصادف کدومه،صدبار کوبوندن ماشینو تا یکیش باب میلشون شده فیلمشو نشون ملت ساده بدن.
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سرعتش کم بود
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
زرشک
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
بازهم موتور پراید
بدنه تیبا
قیمت بالا
چه گرفتاری شدیم از دست این مثلا خودروسازها
یکم ایده خلاقیت بازاریابی جهانی
زشته اسم شمارو خودرو ساز گذاشت
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تست تصادف نیست! میخواسته پارک کنه له شد..
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تازه فکر کنم رسیدیم به سال ۱۳۸۰ یه کم دیگه تلاش کنید ۱۴۰۰شدیم .فکر نمیکنید یه کم فقط یه ذره عقب هستیم.کشورهای پیشرفته بنزین دارن کنار میزارن از سوخت خودروهاشون اینها توی ایربگ تست کردن و تست تصادف موندن.
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خوب درب و داغون شد.
بازار حلبی داغه.
۱۸:۱۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این با سرعت56کیلومتر اینطوری شد!!!!وای به احوال اونایی که با سرعت 120باش تصادف کنن!!!هیچی ازش نمیمونه.
سعید
۱۸:۱۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
به سلامتی و میمنت......حالا این ۳۰ ثانیه فیلم قراره چند ده میلیون خرج اضافه روی دست هر خریدار بزاره ؟؟!!
هادی
۰۵:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
همینو هم درست میکنن رنگش میکنن قالبش میکنن به ی بدبختی
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
56کیلومتر بر ساعت
موتور جمع شد
تا ستون جمع شد
این سرعت در خیابان اصلیه
وای به حال اتوبان و ازادراه
انا لله و انا الیه الراجعون
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
فاتحه
Arman
۱۷:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
با سرعت 56 کیلومتر اینجوری داغون شد. قاتل جدید. مرگ دست خداست شاهین وسیله ست
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
انا لله و انا الیه راجعون
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خوب که چی
مگه ماشین فقط از یک طرف دچار حادثه میشه...
شرکت های قدر رو ببینید که جان مردم چقدر براشون مهم هست و چه تست هایی رو انجام میدن
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این ماشین رو ببرن توسط یوروانکاپ تست بشه اگه سه ستاره بگیره انوقت ثابت میشه سایپا هم خودروساز شده
MOSTAFA
۱۷:۱۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سایپا مطمئن،خواهی مُرد.
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این که کاپوت جمع شد و کابین سالم موند خوبه
جواد
۱۷:۱۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
به نام خدا
آفرین به مهندسین و تکنسین های ایرانی
خدا قوت
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
آفرین به شما که ظاهربین و نکته سنجی
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خودروی ملی با قیمت خیلی,زنبیل ب دستان از حالا آماده برای جا نموندن از صف خرید
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خیلی خوب بود دقیقا مثل پراید مچاله شد.
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ترکیدم بخدا خخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خواهشن از خودرو ملی و ساخت داخل حرفی نزنید که همه ساخت چین هست
ناشناس
۰۲:۵۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
چینی ها از کپی برداری دست برداشتن اینا ول کن ماجرا نیستن,
Hamid
۱۶:۵۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
انشاالله که سرعتش 50 تا بوده!
haid
۱۶:۴۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
واقعا خسته نباشید ،گاری پدر بزرگ من هم با ۶۰سرعت هیچیش نشده اونهم با کلی بار ، خدا قوتتون بده سالارها
مجتبی
۱۶:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
چرا تستای تصادفای ماشینای ایرانی همش به صورت صحنه اهسته و به یک شکل پخش میشه مسخره تر از این نمیشد
Pow
۱۶:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
قیمتش کشید بالا ... تاحالا که مثلا ۳۰۰ میلیون بود الان با این تست رفت بالی ۵۰۰ میلیون تومان. جالب اینجاست این نسخه اولی هست بعدا ورق نازک و شاسی ضعیف و آپشن کم میشود...
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خوبه
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
56مایل در ساعته نه 56کیلومتر چون BMWتو سرعت به کیلومتر حتی سپرش هم خش نمیوفته حالا اشکال نداره شما بگید ما هم میگیم درسته
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا تست تصادف bmw رو داشتم نگاه میکردم اون که لحظه که جلوی ماشین که اونجوری جمع شد و اینه بغل شاهین که کلا ترکید اشک تو چشام جمع شد و یاد پراید افتادم. سایپا هنوزم به ارمان هاش پایبنده مرسی هستی
امید
۱۶:۳۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
همینو صافکاری میکنن میدن به خودمون
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
آفرین
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
قول میدم زیر 40 تا بود چرا سرعت فیلم پایین و فیلم ناقصه با 55ک تا کشته میده ماشین ایرانی
بهنام
۱۶:۲۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
امیدوارم این دروغها راست باشد .
پرایدرا هم سایپا انواع تست کرد .
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
بازار گرمی برای قیمت میلیاردی
اکبر
۱۶:۱۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اینم یه فیلم مسخره بازیه دیگه
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سایپا مطمئن...!!!
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
در کشتن سرنشینان و راننده.
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
بگو مرغ یک پا ,نه سایپا,ترفندی جدید برای خالی کردن جیب مردم