سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بیمه سلامت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۲۸ میلیون روستایی تحت پوشش خدمات نظام ارجاع روستایی

ناصحی گفت: برنامه نظام ارجاع روستایی با ارائه ۱۲ خدمت در حال اجراست و ۲۸ میلیون روستایی تحت پوشش این خدمات هستند.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص امضاء تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی جهت ارائه خدمات بهتر به روستاییان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت بهداشت و بیمه سلامت کشور ارائه خدمات کیفی سلامت به روستا‌ییان است.

او افزود: از این جهت سالانه تفاهم نامه همکاری میان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت منعقد می‌شود تا هزینه‌های مربوط به ارائه خدمات روستاییان تامین شود، همکاران مستقر در مراکز بهداشتی در روستا‌ها بدون هیچگونه کم و کاستی به هموطنان خدمت رسانی کنند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: پزشک خانواده روستایی از سال ۱۳۸۴ برای جمعیت روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با ارائه ۵ خدمت پزشک، ماما، دارو، آزمایشگاه و رادیولوژی در مراکز جامع روستایی و با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال آغاز شد، اکنون این برنامه با ارائه ۱۲ خدمت و با تصویب ۳۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست و در حال حاضر جمعیت تحت حمایت این برنامه به بیش از ۲۸ میلیون نفر می‌رسد.

ناصحی اظهار داشت: دفتر خدمات عمومی دولت، طی‌های سال‌های ۹۷ و ۹۸ مراکز روستایی ۳۱ دانشگاه و مراکز بیمه سلامت ۱۷ استان را مورد ارزیابی قرار داد تا خدمات با کیفیت‌تر و بهتری برای هموطنان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت  بیان کرد: ۱۲ خدمت سلامت در تمام مراکز مذکور جامع سلامت روستایی از جمله خدمات پزشک متخصص، ماما، خدمات دارویی داروخانه ها، رادیولوژی ها و آزمایشگاه ها ارائه می‌شود و همه این خدمات سالانه در حال افزایش است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.