سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پویش نذر خون روز اربعین در استان مرکزی

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از اجرای پویش نذر خون در روز روز اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فاطمه سادات مهدویانی، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۲۰۸ نفر به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند و ۱۸ هزار و ۳۰۹ نفر خون‌گیری انجام شد که یک هزار و ۲۵۸ نفر اهدای خون خانم و ۱۷۰ هزار و ۵۱ نفر اهدای خون مرد بود.

مهدویانی افزود: ۲ هزار و ۵۳۹ نفر اهدای خون نخستین بار، ۵ هزار و ۷۱۰ نفر اهدای خون باسابقه و ۱۰۰ هزار و ۶۰ نفر اهدای خون مستمر بودند.

او ادامه داد: اهدای پلاسما از بهبودیافتگان کرونا ۱۶۲ واحد و اهدای پلاکت فرزیس ۱۳۳ واحد است که ۹ هزار و ۲۷۶ واحد به پایگا‌های خارج از استان و ۲۷۰ هزار و ۷۷ واحد به مراکز درمانی داخل استان پخش شدند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به طرح نذر خون گفت: با توجه به اینکه مردم علاوه بر انگیزه‌های انسان‌دوستانه انگیزه‌های مذهبی هم دارند طرح نذر خون در زمینه کمک به افراد نیازمند از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

او افزود: اربعین حسینی فرصت ارزشمندی برای نذر خون و کمک به افراد نیازمند است، اما مردم نباید نذر خود را تنها به این روز موکول کنند و با توجه به محدودیت نگهداری از فرآورده‌های خونی و طول عمر آن‌ها اهدای خون پس از اربعین نیز داشته باشند.

مهدویانی عنوان کرد: پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون میزبان سالم‌ترین افراد جامعه هستند و به صورت مستمر مراکز و پایگاه‌های انتقال خون ضدعفونی می‌شوند و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز رعایت می‌شود.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: نذر خون ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.