به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازلرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولتی و بخش عمومی غیردولتی که ۱۶ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: در برخورد با دفاتر پیشخوانی که تخلف انجام داده و یا به تعهدات خود در قالب آییننامه سازمان تنظیم مقررات عمل نمیکنند کوتاهی نکرده و برابر با آییننامه با آنها برخورد کردهایم.
او با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۵ میتواند پل ارتباطی مناسبی بین مردم و مدیران حوزه ارتباطات باشد، تصریح کرد: با توجه به نظارت بازرسان این اداره کل و همچنین شکایتهای مردمی رسیده در سامانه ۱۹۵، کارشناسان این اداره کل به دفاتر مربوطه اعزامشده و پس از بررسی شرایط دفاتر متخلف را شناسایی کرده که در همه ۴۸ مورد طبق تخلف انجام شده با ارسال تذکر، اخذ تعهدنامه و جریمه مالی بهصورت قاطع با این دفاتر برخورد شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۶۰۷ دفتر فعال در این استان مشغول به ارائه خدمت است، افزود: از این تعداد ۲۳۴ عدد دفتر پیشخوان شهری، ۳۶۸ عدد دفتر روستایی و پنج دفتر نیز از پیشخوان به ICT روستایی تبدیل شدهاند که با توجه به افزایش خدمات دولت در این دفاتر تعداد مراجعات نسبت به قبل رشد قابل ملاحظهای داشته و همچنین طبق شرایط کنونی جامعه در برخورد با ویروس کرونا باید فاصلهگذاری اجتماعی جهت حفظ سلامت شهروندان در تمامی این دفاتر بهصورت جدی رعایت شود.
حیدری با اشاره به اینکه یکی از راههای رشد و توسعه استان بهرهگیری و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان با هدف توسعه و افزایش نقاط دسترسی به خدمات و همچنین جلوگیری از تردد مردم به ادارات بهصورت پراکنده ایجادشدهاند که با برنامهریزی مناسب و همچنین برونسپاری بیشتر خدمات دستگاههای اجرایی میتوان شاهد نقش مؤثرتر این دفاتر برای تسهیل در خدمترسانی به مردم و همچنین کسب درآمد بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
انتهای پیام/ر