سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصرشیرین در حالت قرمز قرار گرفت

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : وضعیت کنونی شهرستان به لحاظ ابتلا به بیماری ویروسی کرونا در حالت قرمز است و مردم باید رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، زیرا کرونا شوخی‌بردار نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : ویروس کرونا هیچگونه درمان و واکسنی ندارد و تنها راه پیشگیری و مقابله با این بیماری ویروسی رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک در بیرون از منزل است.

او گفت : مردم باید تمام برنامه‌های غیرضروری، رفت وآمدها، دورهمی‌ها و برگزاری آیین‌های تجمعی و مهمانی‌ها را تعطیل کنند، چون در شرایط بحرانی کنونی مردم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یار و یاور کادر درمان باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهداشت قصرشیرین افزود: از ابتدای شیوع بیماری ویروسی کرونا در شهرستان قصرشیرین تاکنون ۱۳۲نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که چهار تن از آنان فوت کرده اند.

 منصوری ادامه داد: تاکنون در سه مرحله مردم شهرستان قصرشیرین از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده اند.

او افزود: همه افراد نیاز نیست که واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند و افرادی که در معرض بیماری هستند مانند کادر درمان شامل پرستاران، پزشکان و کسانی که در مراکز درمانی در تماس با بیماران هستند و یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای حاد تنفسی و قلبی، افراد بالای ۶۰ سال، خانم‌های باردار باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

او گفت: تعداد محدودی واکسن آنفلوآنزا در اختیار بهداشت و درمان قرار گرفت که برای کادر درمانی که با بیماران در تماس هستند تزریق شده و در مرحله بعدی تزریق برای مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از طریق مراکز بهداشتی انجام و در سامانه ثبت می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.