سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمپور: هر مربی بر اساس سلیقه شخصی بازیکنان را انتخاب می‌کند/ نمی‌توان رنگ پیراهن را به پرچم مملکت ارجحیت داد

کارشناس فوتبال کشورمان درباره نفرات دعوت شده به تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان اظهار داشت: بین بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی نفرات جدیدی حضور دارند. برای هماهنگی بازیکنان جدید نیاز به برگزاری بازی تدارکاتی است. برای اینکه اسکوچیچ به لیست نهایی مد نظر خود برسد، باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار شود. در ضمن برای اینکه تاکتیک‌های یک مربی در تیم پیاده شود، باید بازی‌های تدارکاتی قوی و زیادی برای تیم ملی در نظر گرفته شود.

هر مربی بر اساس سلیقه شخصی نفرات ملی پوش را انتخاب می‌کند

او در خصوص دعوت نشدن چند بازیکن با سابقه مثل اشکان دژاگه به تیم ملی، تصریح کرد: انتخاب نفرات ملی پوش تحت اختیارات مربی است و هر مربی بر مبنای سلیقه خود این نفرات را انتخاب می‌کند. مربیان معمولا بر اساس تاکتیک‌های مد نظر خود، بازیکنان را انتخاب می‌کنند. هر انتخابی که صورت گیرد افراد کارشناس بر اساس سلیقه شخصی نظر می‌دهند.

قاسمپور افزود: زمان قلعه نویی، علی دایی و حتی کارلوس کی روش، تعدادی از بازیکنان با سابقه هم از تیم ملی کنار گذاشته شدند. ضمن اینکه برای تغییر تاکتیک نیاز است که چند بازیکن بروند و جای خود را به نفرات جدید بدهند. همانگونه که رحمتی زمان کی روش از تیم ملی کنار گذاشته شد. من با این تصمیم موافق نبودم، اما کی روش برای مبارزه با بازیکن سالاری، این اقدام را انجام داد. در شرایط فعلی هم اسکوچیچ حتما دلیل خاصی دارد که چند بازیکن جدید را به تیم اضافه کرده است.

بازیکنی که در تیم باشگاهی خود ذخیره است نباید ملی پوش شود

او در ادامه بیان کرد: به نظر من باید به عقیده اسکوچیچ احترام گذاشت. البته شاید من هم مخالف بعضی از انتخاب‌های او باشم. کریم باقری یا ستار زارع با نظر مربیان وقت تیم ملی، در پست‌های غیر تخصصی به کار گرفته شدند. به نظرم هر مربی دیدگاه خاصی دارد، اما بازیکنی که در تیم باشگاهی خود ذخیره است نمی‌تواند ملی پوش شود. زمان برانکو و کی روش از این موارد زیاد بود و بازیکنانی که در تیم باشگاهی ذخیره بودند، در تیم ملی حضور ثابتی داشتند.

امداد‌های غیبی همیشه به داد فوتبال ایران رسیده است

قاسمپور درباره شرایط تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گفت: ما شرایط سختی داریم. ۲ بازی دشوار و حساس با عراق و بحرین در پیش است. این ۲ تیم، امتیازات بیشتری نسبت به ما دارند و حتما بازی بسته‌ای را انجام خواهند داد. ما همیشه مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند، مشکل داریم، اما فوتبال ایران در مواقع سخت کار‌های بزرگی را انجام داده و امداد‌های غیبی همیشه به داد ما رسیده است.

نمی‌دانم چرا وزارت ورزش تصمیم قاطعی درباره استقلال نمی‌گیرد

سرمربی اسبق شاهین بوشهر در خصوص وضعیت نابسامان باشگاه استقلال، اظهار داشت: تیم بزرگی مثل استقلال وضعیت نامشخصی دارد. نمی‌دانم چرا وزارت ورزش تصمیم قاطعی درباره استقلال نمی‌گیرد. این سردرگمی به استقلال ضربه می‌زند. بعد از انتخاب سرمربی، باید بازیکنان مد نظر مربی انتخاب شوند که این موضوع زمان بَر است. استقلالی‌ها در حال از دست دادن زمان هستند و امسال هم با مشکل مواجه خواهند شد.

نمی‌توان رنگ پیراهن را به پرچم مملکت ارجحیت داد

قاسمپور در مورد وطن فروشی یکی از مدیران استقلالی و اینکه آیا رقابت استقلال و پرسپولیس فراتر از بحث ملی است یا خیر، بیان کرد: من نمی‌دانم این خبر صحت دارد یا نه، اما هیچ چیزی فراتر از بحث ملی نیست. نمی‌توان رنگ پیراهن را به پرچم مملکت ارجحیت داد. اگر هر کسی فارغ از استقلالی یا پرسپولیسی، چنین اقدامی را انجام دهد، وطن فروشی کرده است و یک نوع خیانت محسوب می‌شود. پرسپولیس با نام ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد. خیانت فقط لو دادن اسرار نظامی یا ترور نیست بلکه این موارد را هم شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.