سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوزپ بورل: مناقشه قره‌باغ راه حل نظامی ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی تاکید کرد مناقشه قره باغ هیچ راه حل نظامی ندارد و این درگیری باید هرچه سریعتر تمام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری نوشت مسئله مناقشه قره باغ هیچ راه حل نظامی نمی‌تواند داشته باشد.
 
او در توئیت خود نوشت: جنگ در ناگورنو قره باغ (کوهستانی) باید متوقف شود. جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید مجدداً در مذاکرات تحت نظارت ریاست مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت کنند.  

بورل در ادامه تاکید کرد: اتحادیه اروپا به تلاش برای کمک به توقف خصومت‌ها ادامه خواهد داد. هیچ راه حل نظامی و مداخله خارجی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

پیش‌تر نیز بورل خواستار توقف فوری درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شده بود.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیر نظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

اختلاف اصلی ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. این دو کشور چهار دهه است که بر سر مالکیت این منطقه مناقشه دارند که اخیرا نیز این اختلافات به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
منظور این مسئول اروپایی از اینکه مناقشه قره باغ راه حل نظامی ندارد چیست؟ یعنی مردم آذربایجان باز به خائنان و فاسدان گروه مینسک و شورای امنیت دل ببندند و منتظر باشند که این گروه ریاکار و قلدر خاک اشغال شده شان را به آنها برگرداند؟ شما گرگ هایی بیش نیستید که در لباس میش ادعای عدالت و برابری می کنید، اگر یک کشور مسلمان خاک کشور مسیحی را اشغال می کرد و ساکنانش را قتل عام و آواره می کرد هم همین نظر را داشتید؟