سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقی زاده خبر داد؛

رعایت نشدن فاصله اجتماعی در ناوگان عمومی شهر‌های حومه استان تهران

معاون عمرانی استانداری تهران از ارائه تسهیلات به منظور رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران در رابطه با رعایت نشدن فاصله‌های اجتماعی در ناوگان عمومی شهر‌های حومه استان تهران اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و کمیته‌های امنیتی و اجتماعی، ابلاغیه‌هایی مبنی بر رعایت موارد بهداشتی از جمله ماسک برای سوار شدن در وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ شد و نظارت‌هایی نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به رعایت نکردن موارد بهداشتی در مسیر‌های مسافرخیز بیان کرد: بعضاً در برخی از مسیر‌ها که شامل اتوبوس‌های خصوصی هستند مشاهده می‌شود که موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود و میزان مسافران این اتوبوس‌ها بیش از استاندارد است که این موضوع ناشی از پرمتقاضی بودن مسیر‌های مذکور است. از اینرو، در این هفته، ابلاغیه‌های مجددی به شهرداری‌های سراسر استان و سازمان اتوبوسرانی به منظور رعایت موارد بهداشتی ارسال شد.

تقی زاده تصریح کرد: به دلیل محدودیت ظرفیت برخی از ناوگان‌ها و حجم بالای تقاضا در برخی از مسیرها، موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود که به دنبال آن، بخش خصوصی تقاضایی به دلیل اقتصادی نبودن این مسیر‌های پر تردد و مسافرگیری در آن‌ها داشته است که با شهرداری‌ها و معاونت عمرانی کشور پیگیر جلوگیری از متضرر شدن آن‌ها و ارائه تسهیلاتی برای این منظور هستیم تا مشکلات موجود مرتفع شوند.

وی گفت: سازمان‌های اتوبوسرانی شهرداری‌ها مکلفند که بر اساس این ابلاغیه، رعایت موارد بهداشتی و نظارت‌ها را انجام دهند.

معاون عمرانی استانداری تهران ادامه داد: اسلامشهر - تهران از جمله مسیر‌هایی است که تذکر‌ها و اخطار‌هایی به منظور رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی به آن‌ها داده شده است که کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، مشکل عمده آن هاست که برای این منظور نیز تمهیداتی را درنظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.