سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه زراعت چوب در ۱۰۰ هکتار از اراضی البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: زراعت چوب با هدف جلوگیری از قطع درختان و برای تهیه چوب مورد نیاز کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: زراعت چوب یکی از طرح‌های در حال اجرا در کشور است که با هدف جلوگیری از قطع درختان و به منظور تهیه چوب مورد نیاز کشور در پی اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور مجددا در برنامه جدی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: زراعت چوب به معنای کشت گونه‌های سریع الرشد درختی است که با اهداف اقتصادی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین انجام می‌شود.  

فرضی گفت: سهم استان البرز برای کشت زراعت چوب ۱۰۰ هکتار است که باید در جلسات ستاد زراعت برنامه ریزی‌های لازم  انجام شود.

او افزود: نیاز است برای توجیه اقتصادی فعالیت زراعت چوب از تکنولوژی‌های روز و کشت تلفیقی و ارقام اصلاح شده که نیاز به مصرف آب کمتر دارند و زودتر قابل برداشت هستند استفاده کنیم.  

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: اراضی مستعد قابل واگذاری جهت زراعت چوب توسط اداره کل منابع طبیعی با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها شناسایی و به متقاضیان واقعی این موضوع معرفی می شوند.

فرضی با بیان این که زراعت چوب یک مولفه بسیار مهم برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به شمار می‌رود افزود: حفظ جنگل‌های طبیعی در استان بسیار ضروری است و همواره برداشت غیر مجاز از جنگل‌ها و قاچاق چوب یکی از تهدیدات به شمار می‌ رود.  

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.