سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل زدگان روستا‌های زاچ و داربست خانه دار می‌شوند

سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری هرمزگان گفت: سیل زدگان روستا‌های زاچ و داربست شهرستان جاسک در همین مکان اسکان موقت فعلی (دشت بیرقلمی) به صورت دائمی اسکان خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امیر حبیبی، سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری هرمزگان گفت: بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان، سیل زدگان روستا‌های زاچ و داربست شهرستان جاسک در همین مکان اسکان موقت فعلی (دشت بیرقلمی) به صورت دائمی اسکان خواهند یافت و خانه‌های اهالی این روستا توسط نیروی دریایی سپاه و با همکاری بنیاد مسکن تحت عنوان شهرک شهید قاسم سلیمانی ساخته می‌شود.

حبیبی افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران دستگاه‌های زیرساختی استان برگزار شد، تسریع در عملیات ساخت سیل بند در محل جدید روستا، قطعه بندی و واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری به مردم و همچنین واگذاری انشعاب برق به صورت قانونی به تصویب رسید.

او گفت: نیروی دریایی سپاه مسئولیت ساخت خانه‌های این روستا را به عهده دارد و بنیاد مسکن نیز ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سود برای ساخت هر واحد مسکونی اختصاص داده است.

سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری هرمزگان گفت: با استقرار دو کانکس مجهز، خدمات درمانی و آموزشی نیز تا یک هفته آینده به اهالی این روستا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.