سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصولات بافت بلوچ ایرانشهر به نقاط مختلف کشور عرضه می‌شود

مدیر کارخانه نساجی بافت بلوچ ایرانشهر گفت: این واحد نساجی با بدست آوردن جایگاه خود در بازار روزانه بیش‌از ١٠ تن نخ به نساجی‌های سراسر کشور عرضه می‌کند.

محمد یوسفی مدیر کارخانه نساجی بافت بلوچ ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: محصولات تولیدی این واحد نساجی باردیگر جایگاه خود را در بازارهای کشور پیدا کرده است.

او  با بیان اینکه چرخ کارخانه فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر چند سالی از حرکت بازایستاده بود، افزود: با حمایت های مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبارات لازم این واحد نساجی در سال جهش تولید جان دوباره گرفت.

مدیر کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر گفت: هم اینک بیش از ٢٧٠ نفر از جوانان منطقه در این واحد نساجی مشغول به کار هستند.

یوسفی یکی از عمده مشکلات کارخانه بافت بلوچ را تهیه پنبه به عنوان مواد اولیه آن عنوانکرد و ادامه داد: هم اینک پنبه مصرفی این واحد از مناطق گرگان، فارس، دشت مغان و نیشابور تهیه می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان چندی پیش در مراسم افتتاح واحد ریسندگی کارخانه بافت بلوچ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از اخذ مجوز کشت پنبه در جنوب استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: سیستان و بلوچستان با زمین های مستعد قابلیت کشت این محصول را دارد.

احمدعلی موهبتی افزود: با کشت پنبه علاوه بر تهیه مواد اولیه کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهیم بود.

یکی از شهروندان کهنسال ایرانشهر که خود را عبدالرحمان رئیسی معرفی کرد گفت: در چند دهه پیش کشت پنبه رنگی در این شهرستان رواج داشت اما به دلیل ورود آفت از ادامه کشت آن جلوگیری شد.

او افزود: این منطقه توانمندی و ظرفیت بسیار خوبی در کشت پنبه دارد که امیدواریم با صدور مجوز لازم کشت این محصول رواج پیدا کند تا هم نیاز کارخانه بافت بلوچ و هم زمینه اشتغال افراد بیکار فراهم شود.


انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.