سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش هزینه‌های صادرات با راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون گلستان

استاندار گلستان گفت: منطقه آزاد اینچه برون گلستان هزینه‌های صادرات را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه با نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر مرز یک فرصت تاریخی است و منطقه آزاد اینچه برون گلستان ظرفیتی کم نظیر برای اقتصاد ملی و تعمیق روابط فرهنگی با کشور ترکمنستان و کشور‌های حوزه cis است.

او افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون این از نظر کارشناسی و دغدغه ملی حائز اهمیت بوده چراکه تقویت گلستان در واقع تقویت پیمان اوراسیا است که جمهوری اسلامی به آن پیوسته است.

استاندار گلستان گفت: مزیت منطقه آزاد اینچه برون قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد موجود در کشور نیست چرا که این منطقه آزاد می‌تواند هزینه‌های صادرات کالا و خدمات را به کشور‌های آسیای میانه و حوزه cis کاهش دهد و همچنین زمینه ساماندهی سفر‌های خارجی را فراهم کند.

حق شناس با اشاره به حضور ترکمن‌ها و قزاق‌ها در استان گلستان افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون فرصت بی نظیری برای تعمیق روابط با کشور‌های همسایه است چرا که به دلیل مشترکات فرهنگی تمایل فراوانی از سوی این کشور‌ها برای حضور و سرمایه گذاری در گلستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

او افزود:منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور است و در صورت صدور این مجوز گلستان نه تنها باری را به دولت تحمیل نخواهد کرد بلکه آمادگی لازم در بخش خصوصی جهت تکمیل زیرساخت‌ها وجود دارد.

نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام طی دو روز ظرفیت‌های مختلف استان جهت استقرار منطقه آزاد اینچه برون برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را بررسی کردند و مقرر شد گزارش مشاهدات و جمع بندی‌های خود را به دبیرخانه مجمع ارائه کنند.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: منطقه آزاد ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.