سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیشنهاد اعلام قیمت شناور خرید تضمینی محصولات/ کشاورزان رغبتی به کشت ندارند

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی گفت: با توجه به تورم انتظاری به دولت پیشنهاد داده ایم‌ که قیمت خرید محصولات را شناور اعلام کند تا پایداری تولید به خطر نیفتد.

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد به نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: بنابر قانون خرید تضمینی، دولت موظف است نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در زمان مقرر و برمبنای تورم و هزینه تمام شده تولید اعلام کند.

حسینی با بیان اینکه بی رغبتی کشاورزان نسبت به کشت از میزان خرید بذر مشخص است، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید، کشاورزان رغبتی به کشت ندارند، از این رو خرید بذر را به دلیل هزینه‌های بالا انجام نداده اند و زمین‌ها خالی و کشت نشده باقی مانده اند که این امر زنگ خطری برای کل کشور است.

مشاور ارشد نظام‌صنفی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به آینده تولید گندم خبر داد و گفت: با وجود آنکه گندم یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک به شمار می‌رود، از این رو اگر هر چه سریع‌تر دولت نسبت به اصلاح نرخ خرید اقدام‌نکند، بدون تردید دولت بعد با سیلو‌های خالی مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته که قیمت خرید تضمینی گندم دیر افزایش یافت، دولت قادر به تامین مصرف یک سال که ۱۰ میلیون تن گندم است، نشد که با این وجود دولت باید قیمت شناور اعلام کند.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی در پایان با بیان اینکه حمایت در بخش خودروسازی همانند کشاورزی وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود تورم انتظاری، درآمد کشاورزان سال آینده صفر می‌شود، به همین خاطر پیشنهاد داده ایم که قیمت شناور اعلام شود به طوریکه نرخ پایه اعلام و متناسب با تورم سال آینده قیمت افزایش یابد تا پایداری تولید به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۲:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
چرا فقط از گندم میگید.
قیمت خرید ذرت رو ۲۴۰۰ زده. هیچ منطقی پشت این قیمت نیست. خیلی از زمین های منطقه اندیمشک و دزفول بایر موندن. مابقی هم زیر کشت ذرت رفتن. با این وضع، سالی دیگه علاوه بر گندم، ذرت هم دیگه کسی کشت نمیکنه.
یه فکری بکنید تا زوده.
yjc لطفا پیگیری کن
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اصلا دولت به ما گندم نمیده که بکاریم.تا به رسه به رقبت.چندین روزه داریم میریم خدمات کشاورزی میگن بذر گندم نیست.هیچ کس هم پیگیر نیست