سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم عنوان کرد؛

اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در قم

موسوی گفت: اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و برخورداری ۸۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت از جمله ظرفیت‌های فناوری ارتباطات درقم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدرضا موسوی مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها و نیز توسعه اشتغال روستایی را فراهم می‌کند، گفت: کاهش شکاف دیجیتال میان شهر‌ها و مناطق کمتر برخوردار برای تحقق عدالت ارتباطی ضروری است.

موسوی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستایی در دولت یازدهم افزود: یکی از اقدام‌های مهم برای توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در سطح روستا‌های قم، توسعه شبکه فیبر نوری بود که با اجرای این طرح و ایجاد فیبر نوری مادر، امکان توسعه پهنای باند اینترنت به روستا‌های قم توسط اپراتور‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم بیان کرد: با احداث ۲ سایت تلفن همراه در روستا‌های صفرآباد وچشمه شور، همچنین ارتقا تکنولوژی ۱۰ سایت تلفن همراه در سایر روستا‌ها، وضعیت ارتباطات روستا‌های تحت پوشش به حد مطلوب رسیده‌است.

موسوی تاکید کرد: در فاز اول این طرح تاکنون عملیات اجرایی ۸۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در قم اجرا شده است که با این اقدام، تعدادی از روستا‌های واقع در مسیر اجرای این طرح از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم افزود: از تعداد ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تعداد ۱۰۹ روستا به اینترنت پر سرعت مجهز بوده وامیدواریم با تکمیل پروژه فاز اول توسعه فیبر نوری روستایی تعداد بیشتری از روستا‌ها به اینترنت پر سرعت دسترسی یابند.

موسوی توسعه فیبر نوری را از جمله ویژگی‌های مهم زیرساخت‌های ارتباطی در قم دانست و افزود: در کنار ایستگاه‌های مخابراتی و فیبر درون‌شهری، ۵۷۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده‌است که با تکمیل طرح‌های در دست اقدام، ظرفیت‌های ارتباطی استان ارتقا می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با بیان اینکه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات مناسبی در سطح روستا‌های استان ایجاد شده است، ادامه داد: تمام روستا‌های استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند.

موسوی گفت: هم اکنون۹۰درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قم از تلفن ثابت برخوردارند همچنین همه روستا‌های استان دارای پوشش تلفن همراه است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.