سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت پسماند زباله در شهرستان بانه ساماندهی می شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست بانه از ساماندهی وضعیت پسماند زباله با تلاش تمامی ارگان‌های مرتبط در شهرستان بانه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحمان رحیم پور رییس اداره حفاظت محیط زیست بانه در اولین کارگروه پسماند زباله در سال جاری شهرستان بانه، به بررسی وضعیت و انواع پسماند‌های تولید شده در این شهر اشاره کرد و گفت: باید با تبیین راهکار‌های جدید از افزایش تولید پسماند و کاهش اثرات مخرب آن اقدام شود.

او با بیان اینکه شهرستان بانه از شهر‌های گردشگر پذیر در استان محسوب می‌شود، ادامه داد: وضعیت رها سازی نخاله‌های ساختمانی و عدم ساماندهی آن موجب زشت شدن چهره شهر شده است که نیاز است در اسرع وقت نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.
رحیم پور همچنین به مشکلات محیط زیستی از جمله وضعیت نامناسب سایت دفن زباله "هجده دولان" اشاره کرد و خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های مرتبط به ویژه در بحث پسماند‌های بیمارستانی شد.

فرماندار شهرستان بانه نیز در ادامه این جلسه حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی و عمومی عنوان کرد وگفت: تولید زباله امری اجتناب ناپذر دنیای امروزی است، اما عدم توجه به میزان تولید و نحوه ساماندهی پسماند از عوامل مهم تخریب محیط زیست به شمار می‌آید.

اسماعیل رستم پور ادامه داد: دپوی نامناسب نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر باید با نظارت و بازرسی‌های دستگاه‌های متولی انجام گیرد و با شناسایی متخلفان طبق قانون با آنان به شدت برخورد شود.

گفتنی است؛در این کارگروه ساماندهی جایگاه زباله هجده دولان با کاشت ۴۰۰ اصله نهال و احداث دو حوضچه مخصوص شیرابه زباله و فنس کشی ۸۵۰ متر اطراف جایگاه، لایی روبی رودخانه داخل شهر، ساماندهی پسماند‌های بیمارستانی و کشاورزی، تشکیل کمپین‌های نه به پلاستیک، برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی در مدارس و اقشار مختلف مردم از مهمترین مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.