سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۲ درصدی پسماند‌های عفونی در بیمارستان‌های خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش ۳۲ درصدی پسماند‌های عفونی بیمارستانی در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   قاسم بیانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال  ۱  هزار و ۱۵۵کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستان‌های سطح استان تولید شده که این عدد در ۶ ماهه سال ۹۸،۸۷۵ کیلوگرم بوده است.


بیشتر بخوانید 


او  افزود: از همه گیری بیماری کرونا به عنوان یکی از دلایل اصلی افزایش زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها میتوان نام برد.

 بیانی یادآور شد: زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها در دستگاه اتوکلاو در دمای ۹۳ الی ۱۷۷ درجه سانتی گراد طبق دستورالعمل وزارتخانه بی خطرسازی می‌شوند و در اتاقک نگهداری زباله‌ها با دمای مشخص نگهداری و در کمتر از ۲۴ ساعت تحویل شهرداری می‌شود.

او گفت : زباله‌های تمام بیمارستا‌های سانترال (بیمارستان‌های مخصوص بستری بیماران کرونا) در استان عفونی تلقی شده و با دستورالعمل امحاء زباله عفونی بی خطرسازی می‌شوند.

او  از مردم خواست تمامی زباله‌های عفونی خود مانند ماسک، دستکش و وسایل حفاظت فردی را در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و درب کیسه‌های پلاستیکی را گره زده و دور بیندازند.

 بیانی یادآور شد: البسه و وسایل حفاظتی که در محیط‌های آلوده قرار داشتند، اگر بدون تکان دادن تا ۲۴ ساعت در محیط دیگری قرار گیرند، بی خطر می‌شوند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.