سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قم مطرح کرد؛

برخورد قانونی با ورود دام‌های غیر مجاز به مراتع قم

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت:چرای دام‌های غیر مجاز در مراتع بار اضافی بر دوش استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد علی درودیان،فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قم با بیان این که نیرو‌های یگان حفاظت  به صورت شبانه‌روزی به دنبال حراست از دارایی‌های غیر مستقیم مردم هستند، اظهار کرد: حفظ مراتع و جلوگیری از هر گونه تخریب و تصرف به آن‌ها از جمله رسالت‌های یگان حفاظت است که تاکنون به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

او  با بیان این که مساحت کل استان قم یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است، عنوان کرد: بیش از ۹۵۰ هزار هکتار از این مساحت به عنوان اراضی ملی خارج از محدوده شهر تعریف شده است و ۷۲۳ هزار و ۱۹ هکتار از این اراضی به مراتع اختصاص دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر این که چرای دام‌های غیرمجاز در مراتع استان قم بار اضافی بر دوش این استان است، اظهار کرد: نیرو‌های یگان حفاظت به دنبال مشارکت در مدیریت چرای دام هستند و با ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع استان برخورد می‌کنند.


او با تاکید بر این که در حوزه منابع طبیعی بدون مشارکت مردم نمی‌توان به نتیجه رسید، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این حوزه می‌توانند با شماره مستقیم ۱۵۰۴ در هر نقطه از ایران اسلامی تماس بگیرند تا نیرو‌های یگان حفاظت وارد عمل شوند.


انتهای پیام/ ز ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.